Csányi vagy Demján?

A GfK Sztár Monitor 2006 tavaszán kezdte a hazai sztárok és hírességek ismertségét, valamint népszerűségét mérni. Az első négy hullám adataiból kiderült, hogy a férfiak és nők médiapreferenciái befolyásolják azt is, mely sztárok, ismert személyiségek vonzzák figyelmüket. A hölgyek körében főként a televízióban feltűnő bulvárhírek szereplői, míg a férfiak körében a gazdasági élet hírességei a legismertebbek.

A GfK Hungária Életstílus kutatásának eredményei szerint a magyarok az európai átlagot meghaladó mértékben néznek televíziót. Tíz emberből hárman azt állítják, hogy a tévé nélkül nem lenne teljes az életük. A médiapreferenciák azonban eltérően alakulnak úgy kor, mint nem szerint. Így például a hölgyek a férfiaknál nagyobb arányban néznek szórakoztató és beszélgetőműsorokat a tévében, azért is olvasnak újságot, hogy megtudják, hogyan élnek a híres emberek. A felmérés megállapításai szerint a nők az erősebb nem tagjainál jobban kedvelik a kulturális témájú, a divattal, sztárok és híres emberek életével foglalkozó műsorokat, ellenben a gazdasági és politikai műsorok kisebb arányban kötik le őket, mint férfitársaikat.

A GfK Hungária
2006 tavaszán indította útnak GfK Sztár Monitor nevű kutatását, amelynek adatfelvétele a hazai Internet ellátottság gyors ütemű növekedésének köszönhetően online módon történik.
A kutatás során hullámonként 80 sztár ismertségét, kedveltségét, valamint az internetező lakosság sztárokkal, sztársággal kapcsolatos általános véleményét térképezik fel.
A férfiak és nők közötti különbségek alapvetően megmutatkoznak a médiában szereplő személyiségek, sztárok ismertségében, kedveltségében is. Ezeket a különbségeket is szemlélteti a GfK Hungária Sztár Monitor kutatása, melynek első négy hulláma a társadalmi élet különböző területein tevékeny mindösszesen 186 közszereplő ismertségét és népszerűségét mérte. A listán szerepeltek - többek között - tévés személyiségek, színészek, zenészek, sportolók, üzletemberek.

A GfK Sztár Monitor adatai szerint a médiaszemélyiségek többségének közel ugyanakkora az ismertsége a férfiak és a nők körében. A legismertebb hazai sztárok (Vágó István, Gundel Takács Gábor, Antal Imre, Hajós András) esetében például elenyésző a különbség aközött, mennyi hölgy és mennyi férfi ismeri e személyiségeket.


A nők által nagyobb arányban ismert sztárok toplistája

Az GfK Sztár Monitor adatok alapján tett általában jellemző következtetése a kutatóknak, hogy a nők nem csupán tájékozottabbak a kereskedelmi tévécsatornák szórakoztató showműsorainak (Megasztár, Szombat esti láz) szereplői felől, hanem figyelemmel kísérik a tehetségkutató műsorok résztvevőinek magánéletéről szóló bulvárhíreket is. Ez utóbbira példa lehet a Megasztár harmadik szériájában fellépő Balássy Betty igen magas (47 százalékos) ismertsége. A legnagyobb különbség a két nem között a szintén megasztáros Baktai Anikó és a Szombat esti lázban Czene Attila tánc- és magánéleti partnereként is feltűnt Bánhidi Petra ismertségében látható - az ő nevük mindössze feleannyi férfi, mint nő számára cseng ismerősen. Érdekes tény, hogy a hölgyek által ismertebb sztárok tízes listáján hét személy a zenei tehetségkutató műsor szereplője volt.

A férfiak figyelmének középpontjában a gazdaság és a sport áll. Így a férfiak által szélesebb körben ismert közéleti szereplők listáján is vállalkozók és a gazdasági élet prominens személyiségei - így Csányi Sándor, Demján Sándor, Széles Gábor, Szeremley Huba, Straub Elek -, illetve hazai sportolók - Király Gábor, Talmácsi Gábor, Bozsik Péter - kaptak helyet. A férfiak és hölgyek között legnagyobb eltérés a képzőművész Wahorn András ismertségében jelentkezik: míg az erősebb nem tagjainak közel fele (44 százalék) ismeri Wahorn, addig a hölgyeknek csupán 20 százaléka van tisztában személyével.


A férfiak által nagyobb arányban ismert sztárok toplistája

Figyelemreméltó tény, hogy sokak vélekedése szerint a férfiak érdeklődésére inkább számító hazai szépségek közül Niki Belucci és Bódy Sylvi ismertsége a férfi és női közönség körében közel azonos, hiszen csupán 8, illetve 5 százalékkal több férfi, mint nő előtt ismert a két hölgy. További érdekesség, hogy a férfimagazinokban gyakran felbukkanó Kelemen Anna 13 százalékkal, a modell Epres Panni pedig 21 százalékkal ismertebb a nők, mint a férfiak körében.

Véleményvezér

A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait

A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait 

A kormány nem tud leszállni a Bige-családról.
Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe

Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe 

Titok, hogy Trump bejelentésének megfelelően indultak-e amerikai atomtengeralattjárók az orosz partok felé.
Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott 

A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.
Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.
Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe

Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe 

Szolnok közbiztonsága elesett.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo