Csányi vagy Demján?

A GfK Sztár Monitor 2006 tavaszán kezdte a hazai sztárok és hírességek ismertségét, valamint népszerűségét mérni. Az első négy hullám adataiból kiderült, hogy a férfiak és nők médiapreferenciái befolyásolják azt is, mely sztárok, ismert személyiségek vonzzák figyelmüket. A hölgyek körében főként a televízióban feltűnő bulvárhírek szereplői, míg a férfiak körében a gazdasági élet hírességei a legismertebbek.

A GfK Hungária Életstílus kutatásának eredményei szerint a magyarok az európai átlagot meghaladó mértékben néznek televíziót. Tíz emberből hárman azt állítják, hogy a tévé nélkül nem lenne teljes az életük. A médiapreferenciák azonban eltérően alakulnak úgy kor, mint nem szerint. Így például a hölgyek a férfiaknál nagyobb arányban néznek szórakoztató és beszélgetőműsorokat a tévében, azért is olvasnak újságot, hogy megtudják, hogyan élnek a híres emberek. A felmérés megállapításai szerint a nők az erősebb nem tagjainál jobban kedvelik a kulturális témájú, a divattal, sztárok és híres emberek életével foglalkozó műsorokat, ellenben a gazdasági és politikai műsorok kisebb arányban kötik le őket, mint férfitársaikat.

A GfK Hungária
2006 tavaszán indította útnak GfK Sztár Monitor nevű kutatását, amelynek adatfelvétele a hazai Internet ellátottság gyors ütemű növekedésének köszönhetően online módon történik.
A kutatás során hullámonként 80 sztár ismertségét, kedveltségét, valamint az internetező lakosság sztárokkal, sztársággal kapcsolatos általános véleményét térképezik fel.
A férfiak és nők közötti különbségek alapvetően megmutatkoznak a médiában szereplő személyiségek, sztárok ismertségében, kedveltségében is. Ezeket a különbségeket is szemlélteti a GfK Hungária Sztár Monitor kutatása, melynek első négy hulláma a társadalmi élet különböző területein tevékeny mindösszesen 186 közszereplő ismertségét és népszerűségét mérte. A listán szerepeltek - többek között - tévés személyiségek, színészek, zenészek, sportolók, üzletemberek.

A GfK Sztár Monitor adatai szerint a médiaszemélyiségek többségének közel ugyanakkora az ismertsége a férfiak és a nők körében. A legismertebb hazai sztárok (Vágó István, Gundel Takács Gábor, Antal Imre, Hajós András) esetében például elenyésző a különbség aközött, mennyi hölgy és mennyi férfi ismeri e személyiségeket.


A nők által nagyobb arányban ismert sztárok toplistája

Az GfK Sztár Monitor adatok alapján tett általában jellemző következtetése a kutatóknak, hogy a nők nem csupán tájékozottabbak a kereskedelmi tévécsatornák szórakoztató showműsorainak (Megasztár, Szombat esti láz) szereplői felől, hanem figyelemmel kísérik a tehetségkutató műsorok résztvevőinek magánéletéről szóló bulvárhíreket is. Ez utóbbira példa lehet a Megasztár harmadik szériájában fellépő Balássy Betty igen magas (47 százalékos) ismertsége. A legnagyobb különbség a két nem között a szintén megasztáros Baktai Anikó és a Szombat esti lázban Czene Attila tánc- és magánéleti partnereként is feltűnt Bánhidi Petra ismertségében látható - az ő nevük mindössze feleannyi férfi, mint nő számára cseng ismerősen. Érdekes tény, hogy a hölgyek által ismertebb sztárok tízes listáján hét személy a zenei tehetségkutató műsor szereplője volt.

A férfiak figyelmének középpontjában a gazdaság és a sport áll. Így a férfiak által szélesebb körben ismert közéleti szereplők listáján is vállalkozók és a gazdasági élet prominens személyiségei - így Csányi Sándor, Demján Sándor, Széles Gábor, Szeremley Huba, Straub Elek -, illetve hazai sportolók - Király Gábor, Talmácsi Gábor, Bozsik Péter - kaptak helyet. A férfiak és hölgyek között legnagyobb eltérés a képzőművész Wahorn András ismertségében jelentkezik: míg az erősebb nem tagjainak közel fele (44 százalék) ismeri Wahorn, addig a hölgyeknek csupán 20 százaléka van tisztában személyével.


A férfiak által nagyobb arányban ismert sztárok toplistája

Figyelemreméltó tény, hogy sokak vélekedése szerint a férfiak érdeklődésére inkább számító hazai szépségek közül Niki Belucci és Bódy Sylvi ismertsége a férfi és női közönség körében közel azonos, hiszen csupán 8, illetve 5 százalékkal több férfi, mint nő előtt ismert a két hölgy. További érdekesség, hogy a férfimagazinokban gyakran felbukkanó Kelemen Anna 13 százalékkal, a modell Epres Panni pedig 21 százalékkal ismertebb a nők, mint a férfiak körében.

Véleményvezér

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek 

A köztársasági elnök nyugodtan találkozhat politikusokkal, nem ez dönti el a függetlenségét.
Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát

Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát 

Nehéz a sorsa az almatermelőknek és a vásárlóknak, bezzeg a kereskedők.
Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo