A GfK Hungária Életstílus kutatásának eredményei szerint a magyarok az európai átlagot meghaladó mértékben néznek televíziót. Tíz emberből hárman azt állítják, hogy a tévé nélkül nem lenne teljes az életük. A médiapreferenciák azonban eltérően alakulnak úgy kor, mint nem szerint. Így például a hölgyek a férfiaknál nagyobb arányban néznek szórakoztató és beszélgetőműsorokat a tévében, azért is olvasnak újságot, hogy megtudják, hogyan élnek a híres emberek. A felmérés megállapításai szerint a nők az erősebb nem tagjainál jobban kedvelik a kulturális témájú, a divattal, sztárok és híres emberek életével foglalkozó műsorokat, ellenben a gazdasági és politikai műsorok kisebb arányban kötik le őket, mint férfitársaikat.
A kutatás során hullámonként 80 sztár ismertségét, kedveltségét, valamint az internetező lakosság sztárokkal, sztársággal kapcsolatos általános véleményét térképezik fel.
A GfK Sztár Monitor adatai szerint a médiaszemélyiségek többségének közel ugyanakkora az ismertsége a férfiak és a nők körében. A legismertebb hazai sztárok (Vágó István, Gundel Takács Gábor, Antal Imre, Hajós András) esetében például elenyésző a különbség aközött, mennyi hölgy és mennyi férfi ismeri e személyiségeket.
Az GfK Sztár Monitor adatok alapján tett általában jellemző következtetése a kutatóknak, hogy a nők nem csupán tájékozottabbak a kereskedelmi tévécsatornák szórakoztató showműsorainak (Megasztár, Szombat esti láz) szereplői felől, hanem figyelemmel kísérik a tehetségkutató műsorok résztvevőinek magánéletéről szóló bulvárhíreket is. Ez utóbbira példa lehet a Megasztár harmadik szériájában fellépő Balássy Betty igen magas (47 százalékos) ismertsége. A legnagyobb különbség a két nem között a szintén megasztáros Baktai Anikó és a Szombat esti lázban Czene Attila tánc- és magánéleti partnereként is feltűnt Bánhidi Petra ismertségében látható - az ő nevük mindössze feleannyi férfi, mint nő számára cseng ismerősen. Érdekes tény, hogy a hölgyek által ismertebb sztárok tízes listáján hét személy a zenei tehetségkutató műsor szereplője volt.
A férfiak figyelmének középpontjában a gazdaság és a sport áll. Így a férfiak által szélesebb körben ismert közéleti szereplők listáján is vállalkozók és a gazdasági élet prominens személyiségei - így Csányi Sándor, Demján Sándor, Széles Gábor, Szeremley Huba, Straub Elek -, illetve hazai sportolók - Király Gábor, Talmácsi Gábor, Bozsik Péter - kaptak helyet. A férfiak és hölgyek között legnagyobb eltérés a képzőművész Wahorn András ismertségében jelentkezik: míg az erősebb nem tagjainak közel fele (44 százalék) ismeri Wahorn, addig a hölgyeknek csupán 20 százaléka van tisztában személyével.
Figyelemreméltó tény, hogy sokak vélekedése szerint a férfiak érdeklődésére inkább számító hazai szépségek közül Niki Belucci és Bódy Sylvi ismertsége a férfi és női közönség körében közel azonos, hiszen csupán 8, illetve 5 százalékkal több férfi, mint nő előtt ismert a két hölgy. További érdekesség, hogy a férfimagazinokban gyakran felbukkanó Kelemen Anna 13 százalékkal, a modell Epres Panni pedig 21 százalékkal ismertebb a nők, mint a férfiak körében.