A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, továbbá a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára.
Ez egészült ki később azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás. A VDSZSZ azt is követeli, hogy a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja a vártnál magasabb inflációt. Legutóbb július 22-én egyeztettek a felek.
Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke az akkori egyeztetés után az MTI-nek elmondta: megítélésük szerint a MÁV menedzsmentje nincs abban a helyzetben, hogy megállapodjon a sztrájkkövetelésekről, mert "a politika nem engedi az egyezséget."
Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője pedig hangsúlyozta: a vasúttársaság továbbra is azon a véleményen van, hogy felesleges a dolgozókat sztrájkba hívni ezekkel a követelésekkel, mert nem teljesíthetőek.