Csak az a kérdés, mikor lesz újabb sztrájk?

Újabb egyeztetést tartanak ma a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV-társaságok képviselői a szakszervezet sztrájkköveteléseiről.

A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, továbbá a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára.

Ez egészült ki később azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás. A VDSZSZ azt is követeli, hogy a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja a vártnál magasabb inflációt. Legutóbb július 22-én egyeztettek a felek.

Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke az akkori egyeztetés után az MTI-nek elmondta: megítélésük szerint a MÁV menedzsmentje nincs abban a helyzetben, hogy megállapodjon a sztrájkkövetelésekről, mert "a politika nem engedi az egyezséget."

Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője pedig hangsúlyozta: a vasúttársaság továbbra is azon a véleményen van, hogy felesleges a dolgozókat sztrájkba hívni ezekkel a követelésekkel, mert nem teljesíthetőek.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo