Buszban az igazság

A Kisterenye-Kál-Kápolna vonal mentén lakók jobban is járnak - állítja a vasúti mellékvonalakat bezáró GKM, miközben vitába szállt az ombudsmannal.

Az egy-két napon át látszólag egyoldalú szópárbajra adott választ a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, vagyis reagált a tárcát az alkotmányos jogok sérelmével vádoló Lenkovics Barnabásnak, az állampolgári jogok országgyűlési biztosának. A  nyilvánosságra hozott kifogások arról szóltak, hogy a megszüntetett utasforgalom hátrányt jelent a 19 mellékvonal mentén lakók számára, nem tudnak a korábbiaknak megfelelően szabadon közlekedni, helyet változtatni, s a szakmai kormányzat döntését nem támasztották alá vizsgálatok. A szópárbaj folytatásaként ugyancsak a nyilvánosságot keresve válaszol a tárca, közleményében kifejtve, hogy tiszteletben tartja az állampolgári jogok országgyűlési biztosának állásfoglalását, de eltérő álláspontot képvisel.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium elkötelezett a közösségi közlekedés reformja mellett.  Ennek egyik első lépése volt a szolgáltatóváltás  19 vasúti mellékvonalon, melyet hosszú és alapos előkészítő munka, folyamatos egyeztetés és tájékoztatás előzött meg. A forgalomszámlálási adatok - melyeket a vonatokon utazó kérdezőbiztosok személyesen rögzítettek - azt bizonyították, hogy a járatok alacsony kihasználtsággal közlekednek, így fenntartásuk gazdaságtalan. A szolgáltatóváltással az utazók minőségben legalább ugyanolyan, esetenként bővített szolgáltatáshoz - több esetben járathosszabbításhoz, előnyösebb eljutáshoz - jutottak. A Kisterenye-Kál-Kápolna vonalon például a két Volán társaság az új járat szervezésekor a vonalat mindkét megyeszékhelyig - Salgótarján, Eger - meghosszabbította. A 2007. március 4. óta eltelt időszak tapasztalatai azt mutatják, hogy a buszjáratok kihasználtsága gyenge, megegyezik a vasút korábbi  alacsony utasforgalomával.

A szolgáltatóváltást az utasok nagy része pozitívan értékeli, pontosabbnak, gyorsabbnak tartja a buszközlekedést. A szolgáltatás minőségét az utazók szempontjából az is növeli, hogy a megállóhelyek a települések központjába kerültek, valamint, hogy az alacsonyabb lépcsőjű buszokra a felszállás egyszerűbb.

A Volán-társaságok folyamatos és részletes utasszámlálást végeznek, emellett gyűjtik az utazók észrevételeit, igényeit. A tárca célja, hogy a tapasztalatok birtokában a szolgáltatást, a menetrendet még inkább az utazók igényeinek megfelelően alakítsa ki.

A GKM folytatja a vasúti reformot a MÁV Zrt. hatékonyabb, versenyképesebb működése, és az utasok minőségi szolgáltatáshoz jutása érdekében.  A tárca arra törekszik, hogy a MÁV ZRt. tőkehelyzete javuljon, ennek érdekében 2007-ben 111, 6 milliárd forint tőkeemelést hajtott végre a társaságban. A MÁV ebben az évben minden korábbi időszakot meghaladóan 97,9 milliárd forint költségtérítést kap működési költségeire. A 2007-2013 közötti fejlesztési időszakban európai uniós forrásból közel 500 kilométernyi vasútfejlesztés valósulhat meg. A MÁV jövő évi menetrendjének egyeztetésekor is arra fordít figyelmet a tárca, hogy a konvergencia-programban rendelkezésre álló költségvetési keretek között az utasok számára legmegfelelőbb, egyben hatékony megoldás szülessen.

Véleményvezér

Eszkalálódik az ukrajnai háború

Eszkalálódik az ukrajnai háború 

Immár akár Moszkvát is elérheti az ukrán hadsereg rakétákkal.
Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál

Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál 

Új keményvonalas katonai parancsnok irányítja az orosz szárazföldi erőket.
A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral

A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral 

Lengyel-magyar barátság helyébe, lengyel-román került.
Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo