Bízzunk jobban a határon túliakban!

Az Európai Bizottság nemrég úgynevezett zöld könyvet adott ki, mely a fogyasztóvédelmi joganyag átvilágításáról foglalkozik.

A könyv kiadását megelőző felmérésekből kiderült, hogy bár a kiskereskedők 48 százaléka felkészült a határon átnyúló ügyletekre, kevesen cselekszenek valóban így. Ennek egyik oka lehet, hogy a tagországoknak különböző fogyasztóvédelmi előírásaik vannak, ezért az Európa Parlament szeretné, ha a kereskedelem megkönnyítése érdekében sikerülne összehangolni a jogszabályokat. Természetesen az egységesítéssel el kell kerülni, hogy csökkenjen a fogyasztóvédelmi szint, a cél az, hogy minden tagállamban ugyanolyan magas nívón működjön a vásárlók védelme.

A változtatásokra azért is van szükség, mert a felmérések szerint a fogyasztók nem nagyon bíznak a határon túli vásárlásokban, mondván, nehezebb rendezni a panaszokat, az árú visszaküldését, vagy a jótállást.

A jelentés szerint nagyobb figyelmet kellene fordítani a fogyasztók képzésére, tájékoztatására is.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo