Bízzunk jobban a határon túliakban!

Az Európai Bizottság nemrég úgynevezett zöld könyvet adott ki, mely a fogyasztóvédelmi joganyag átvilágításáról foglalkozik.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A könyv kiadását megelőző felmérésekből kiderült, hogy bár a kiskereskedők 48 százaléka felkészült a határon átnyúló ügyletekre, kevesen cselekszenek valóban így. Ennek egyik oka lehet, hogy a tagországoknak különböző fogyasztóvédelmi előírásaik vannak, ezért az Európa Parlament szeretné, ha a kereskedelem megkönnyítése érdekében sikerülne összehangolni a jogszabályokat. Természetesen az egységesítéssel el kell kerülni, hogy csökkenjen a fogyasztóvédelmi szint, a cél az, hogy minden tagállamban ugyanolyan magas nívón működjön a vásárlók védelme.

A változtatásokra azért is van szükség, mert a felmérések szerint a fogyasztók nem nagyon bíznak a határon túli vásárlásokban, mondván, nehezebb rendezni a panaszokat, az árú visszaküldését, vagy a jótállást.

A jelentés szerint nagyobb figyelmet kellene fordítani a fogyasztók képzésére, tájékoztatására is.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo