Az utolsó pillanatban veszik az ajándékot a fiatalok

A fiatalok 90 százaléka ajándékokkal is készül az ünnepekre: a legtöbben a szülőket, partnerüket vagy házastársukat, és a többi családtagjukat ajándékozzák meg. 10-ből 3 fiatal pedig a barátokat is meglepi év végén - derült ki a K&H fiatalok jóléti indexéből.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: IKSZ

A nők számára fontosabb az ajándékozás: 73 százalékuk ad valamit a párjának, míg a férfiaknak csak az 52 százaléka teszi meg ugyanezt – derült ki a K&H fiatalok jóléti indexének adataiból. A 19-29 éves magyar fiatalok zöme, 90 százaléka, ajándékokkal is készül az ünnepekre. Olyanok is vannak azonban, akik egyáltalán nem költenek ilyenkor meglepetésekre: a férfiak 15 százaléka, míg a nők 4 százaléka teljesen kihagyja a karácsonyi ajándékozást.

Első a család

Az ajándékozók legnagyobb része, 81 százaléka, a szüleit lepi meg, de sokan kedveskednek partnerüknek vagy házastársuknak, illetve más családtagjuknak is. A barátoknak 10-ből 3 fiatal, főleg a budapestiek vásárolnak karácsonykor. A megkérdezetteknek átlagosan 7 ember karácsonyi meglepetéséről kell gondoskodniuk, a nőknek ennél kicsit többeknek, 8 embernek kell ajándékot beszerezniük, míg a férfiak 6 főnek vásárolnak.

Rohanás az üzletekbe

Nem túl népszerűek a saját készítésű ajándékok, a fiatalok több mint fele egyáltalán nem tervez barkácsolni az ünnepekre. Az aktív dolgozók – akik már vásároltak interneten is – többsége még mindig leginkább az üzleteket preferálja: 63 százalékuk az összes vagy a legtöbb ajándékot személyesen az üzletekben vásárolja meg. A válaszadók mindössze 22 százaléka mondta azt, hogy az internetről szerzi be az ajándékok többségét, de 45 százalékuk néhány ajándékot biztosan a neten vesz meg.

Idén sem sajnáljuk a pénzt karácsonyra
Az online kereskedelem térnyerését mi sem mutatja jobban, hogy az internetezők karácsonyi ajándékaikat már elsősorban webáruházakból rendelik. A tavalyi évhez képest idén 12 százalékkal több ajándék kerülhet a webáruházak „polcairól” a karácsonyfa alá.
A felmérésből az is kiderül, hogy azok többsége, akik tervezik, hogy néhány dolgot a neten szerezzenek be, nem vásárolnak többet az interneten keresztül a karácsonyi időszakban, mint az év többi részében.

Marad a decemberi roham

A megkérdezett fiatalok kisebb része intézi el viszonylag korán a vásárlásokat: mindössze 24 százalékuk kezdi el november második felében a készülődést, de a legtöbben – 42 százalék – csak decemberben látnak neki, 19 százalék pedig az utolsó pillanatokra hagyja.

A fiatalok többsége, 54 százalék, ugyanannyit tervez költeni idén is, mint a tavalyi karácsonyi szezonban. Átlagosan 24 ezer forintból intézik el az ajándékvásárlásokat, a budapesti fiatalok azonban átlagosan sokkal többet szánnak az ajándékokra: míg a fővárosban 35 ezer forinttal kalkulálnak az ajándékok beszerzésére, vidéken ezt 21 ezer forintból oldják meg.

Véleményvezér

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo