Az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzése Hivatal (APEH) kedden az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az indokolt igazolási kérelem benyújtása az akadály elhárultát követően a bevallás benyújtásával, illetve befizetéssel egyidejűleg tehető meg. Az elektronikus úton benyújtott bevallások esetén az igazolási kérelmet papír alapon kell eljuttatni az adóhatósághoz.
A kimentés által az adózó olyan helyzetbe kerül, mintha a kötelezettségét határidőben teljesítette volna. Ebben az esetben a késedelmes teljesítés miatti szankció kiszabásától az adóhatóság eltekint. Mivel Borsod-Abaúj-Zemplén megyében kihirdetett veszélyhelyzet áll fenn, ezért a térségben a természeti körülmények által akadályoztatott ügyfél részéről nem szükséges részletes indoklás az igazolási kérelemben, elegendő a veszélyhelyzetre való hivatkozás - hívta fel a figyelmet az APEH.