A tömegközlekedésé és a bringáé a jövő

Fejleszteni kell a közösségi közlekedést, ezzel csökkenthetők a közlekedési dugók, a légszennyezés, a balesetek okozta károk - jelentette ki Hegyi Gyula szocialista Európai Parlamenti (EP) képviselő Szegeden.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Fejleszteni kell a közösségi közlekedést, ezzel csökkenthetők a közlekedési dugók, a légszennyezés, a balesetek okozta károk - jelentette ki Hegyi Gyula szocialista Európai Parlamenti (EP) képviselő Szegeden.

Az EU jelenlegi, 2007-2013 közötti költségvetési időszakában összesen 8 milliárd euró uniós forrás fordítható a városi tömegközlekedés fejlesztésre, ezt egészíthetik ki az Európai Beruházási Bank hitelei, valamint a parkolási és úthasználati díjakból származó bevételek - mondta a politikus előadásán.

Csökkenteni az autóforgalmat

A közelmúltban elfogadott uniós ajánlás szerint a következő öt évben 5 százalékkal kellene csökkenteni a városokban az autóforgalmat, ezzel párhuzamosan ugyanennyivel növelnék a közösségi közlekedés és a kerékpározás arányát - tudatta a képviselő, aki a téma jelentéstevője volt az EP-ben.(A magas olajárak nyomán a francia gazdasági miniszter "közlekedési önmérsékletre" hívta fel honfitársait: Christine Lagarde azt kérte a franciáktól, hogy gyalogoljanak és kerékpározzanak többet, vezessenek kevesebbet, illetve használják a tömegközlekedést.)

Felmérések szerint az EU-ban évente 100 milliárd eurónyi, a teljes GDP 1 százalékának megfelelő kárt okoznak a városi közlekedési dugók. A légszennyezésből fakadó egészségügyi kárt a GDP 3-10 százalékára becslik, 2005-ben pedig 41.600-an vesztették életüket közlekedési balesetben, 30 százalékuk a városokban - ismertette Hegyi Gyula.

A Magyar Posta a napokban jelentette be, hogy kerékpárokat vásárol a postásai számára.

Szeged fejleszt

Dózsa Gábor, a Szegedi Közlekedési Társaság vezetője elmondta, a csongrádi megyeszékhelyen 2010-ig uniós támogatással 25 milliárd forintos közösségi közlekedésfejlesztési program valósul meg.

A cég kilenc 200-250 férőhelyes, részben alacsonypadlós villamost és tíz szintén alacsonypadlós trolit vásárol. A klimatizált járművek beszerzésére mintegy 6 milliárd forintot szán a vállalkozás. Egy új, 4,5 kilométer hosszú villamos-szárnyvonal és egy új trolibusz vonal épül, egy troli vonalat pedig bővítenek, valamint felújítják a jelenlegi villamospálya 70-80 százalékát - ismertette a program részleteit a szakember.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo