A tömegközlekedésé és a bringáé a jövő

Fejleszteni kell a közösségi közlekedést, ezzel csökkenthetők a közlekedési dugók, a légszennyezés, a balesetek okozta károk - jelentette ki Hegyi Gyula szocialista Európai Parlamenti (EP) képviselő Szegeden.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Fejleszteni kell a közösségi közlekedést, ezzel csökkenthetők a közlekedési dugók, a légszennyezés, a balesetek okozta károk - jelentette ki Hegyi Gyula szocialista Európai Parlamenti (EP) képviselő Szegeden.

Az EU jelenlegi, 2007-2013 közötti költségvetési időszakában összesen 8 milliárd euró uniós forrás fordítható a városi tömegközlekedés fejlesztésre, ezt egészíthetik ki az Európai Beruházási Bank hitelei, valamint a parkolási és úthasználati díjakból származó bevételek - mondta a politikus előadásán.

Csökkenteni az autóforgalmat

A közelmúltban elfogadott uniós ajánlás szerint a következő öt évben 5 százalékkal kellene csökkenteni a városokban az autóforgalmat, ezzel párhuzamosan ugyanennyivel növelnék a közösségi közlekedés és a kerékpározás arányát - tudatta a képviselő, aki a téma jelentéstevője volt az EP-ben.(A magas olajárak nyomán a francia gazdasági miniszter "közlekedési önmérsékletre" hívta fel honfitársait: Christine Lagarde azt kérte a franciáktól, hogy gyalogoljanak és kerékpározzanak többet, vezessenek kevesebbet, illetve használják a tömegközlekedést.)

Felmérések szerint az EU-ban évente 100 milliárd eurónyi, a teljes GDP 1 százalékának megfelelő kárt okoznak a városi közlekedési dugók. A légszennyezésből fakadó egészségügyi kárt a GDP 3-10 százalékára becslik, 2005-ben pedig 41.600-an vesztették életüket közlekedési balesetben, 30 százalékuk a városokban - ismertette Hegyi Gyula.

A Magyar Posta a napokban jelentette be, hogy kerékpárokat vásárol a postásai számára.

Szeged fejleszt

Dózsa Gábor, a Szegedi Közlekedési Társaság vezetője elmondta, a csongrádi megyeszékhelyen 2010-ig uniós támogatással 25 milliárd forintos közösségi közlekedésfejlesztési program valósul meg.

A cég kilenc 200-250 férőhelyes, részben alacsonypadlós villamost és tíz szintén alacsonypadlós trolit vásárol. A klimatizált járművek beszerzésére mintegy 6 milliárd forintot szán a vállalkozás. Egy új, 4,5 kilométer hosszú villamos-szárnyvonal és egy új trolibusz vonal épül, egy troli vonalat pedig bővítenek, valamint felújítják a jelenlegi villamospálya 70-80 százalékát - ismertette a program részleteit a szakember.

Véleményvezér

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.
Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo