A PR felértékelődött

Polgár Viktor, a Hill and Knowlton Hungary Kft ügyvezető igazgatója, a PR eszközei az elektronikus kommunikáció világában című előadásában egyebek közt arról beszélt, hogy a technikai lehetőségek mögé hazánkban még nem sikerült egy új mentalitással felzárkózni.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Megítélése szerint az új gazdaság egy új civilizáció beköszöntét is jelzi. Ebben az új világban csökken a reagálási időnk, és nem lehet nem dönteni, a ránk zúduló információs áradat szinte minden pillanatban új és új – döntési - helyzetek elé állít bennünket. Polgár Viktor előadásában hangsúlyos különbséget tett a pr és a marketing között, az előbbit tartva az iagzán hetékony módszernek. Az előadó ezzel kapcsolatban a reputációt, a hírnvet nevezte meg, mint „ a legfontosabb nem anyagi tényezőt” a gazdasági verseny világában. PR”rettenetesen” felértékelődött az internetes kommunikáció adta lehetőségek által, mert ezáltal gyorsan képes reagálni, pontosan lehet vele célozni, párbeszédképes, tértől- és időtől függetlenül működik. Az előadó összegezve a hagyományos és az új technika közti különbséget az idő tényezőben látta a legfontosabb eltérést az Internet javára. Egyébként pedig csupán a régi tartalmak új eszközökkel való megjelenítése zajlik. Polgár Viktor szerint jelenleg Magarországon még a hagyományos PR-t sem használjuk ki teljesen, s az előadó szerint – bár a jövő egyértelműen az internetes PR-t segíti -, mentalitásban, gondolkodásmódban, üzleti kultúrában még bőven van mit tennünk annak érdekében, hogy ezek a technika adta lehetőségekkel szinkronba kerüljenek.

Sós Péter János, a B. Swan Partners Tanácsadó Kft. ügyvezető igazgatója, Az állandó és változó elemek a kommunikációban című előadásában a marketing súlypontjainak áthelyeződéséről beszélt.

Megítélése szerint fogyasztói döntéseinknél nem annyira az adott termék ára és minősége, hanem a termék sugallta világkép, magatartás-minta, azonosulási lehetőség a meghatározó. Ezt az imázst fizetjük meg számos terméknél, ennek érdekébern vagyunk hajlandők akár többet is áldozni egy termékért, még akkor is, ha minőségben hasonlót akár olcsóbbn is vehetnénk.Másfelől a szolgáltatók is arra törekednek, hogy ” tudatosan befolyásolva tudatalattinkat” rájátszanak erre a vásárlással történő öndefiniáló fogyasztói igényre. A cégek a legkülönbözőb technikákkal folyamatosan és szorgalmasan „tanulnak minket” –mondta az előadó , hisz olykor elég csak egy kiváncsi klikk a cég honlapjára és másnap már érkeznek is az adott ízlésvilgot kiszolgáló email termékajánlatok. Sós Péter János szerint keveredneki a régi és az új reklám kommunikácioó elemei, hisz a Mc Donald’s 14 kötetes fogysztói forgatókönyve és Az amazon.com milliók fogysztói zsokásait számon tartó rendszere egyaránt létező, hatékony technika.


Sárkány Ilona a Sárkány Informatikai Rt. ügyvezetője a chipkártyák várható térhódításáról beszélt. Mint elmondta a világon jelenleg már több, mint egymillirád chipkártya van forgalomban, s számuk minden jel szerint növekedni fog. Megítélés szerint ez hazánkban is így lesz, mert a chipkártya adta lehetőségek előbb-utóbb a gazdasági szükségszerüség erejével jelennek meg a hétköznapokban. Ehhez azonban szükségesnek látja több hazai cég összefogását. Jelenleg a Shall forgalmazza a legtöbb chipkártyát Magyarországon.


Plenáris ülés

Kommunikáció a kormányzat és üzleti élet között

A totális kommunikáció

A digitális diák

I. szekció: Az új kommunikációs technológiákban rejlő, üzletvitelt fellendítő lehetőségek

II. szekció A megváltozott üzleti kommunikáció új szakmai fortélyai

Talk-show: a technika változik, az ember kevésbé

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo