A PR felértékelődött

Polgár Viktor, a Hill and Knowlton Hungary Kft ügyvezető igazgatója, a PR eszközei az elektronikus kommunikáció világában című előadásában egyebek közt arról beszélt, hogy a technikai lehetőségek mögé hazánkban még nem sikerült egy új mentalitással felzárkózni.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Megítélése szerint az új gazdaság egy új civilizáció beköszöntét is jelzi. Ebben az új világban csökken a reagálási időnk, és nem lehet nem dönteni, a ránk zúduló információs áradat szinte minden pillanatban új és új – döntési - helyzetek elé állít bennünket. Polgár Viktor előadásában hangsúlyos különbséget tett a pr és a marketing között, az előbbit tartva az iagzán hetékony módszernek. Az előadó ezzel kapcsolatban a reputációt, a hírnvet nevezte meg, mint „ a legfontosabb nem anyagi tényezőt” a gazdasági verseny világában. PR”rettenetesen” felértékelődött az internetes kommunikáció adta lehetőségek által, mert ezáltal gyorsan képes reagálni, pontosan lehet vele célozni, párbeszédképes, tértől- és időtől függetlenül működik. Az előadó összegezve a hagyományos és az új technika közti különbséget az idő tényezőben látta a legfontosabb eltérést az Internet javára. Egyébként pedig csupán a régi tartalmak új eszközökkel való megjelenítése zajlik. Polgár Viktor szerint jelenleg Magarországon még a hagyományos PR-t sem használjuk ki teljesen, s az előadó szerint – bár a jövő egyértelműen az internetes PR-t segíti -, mentalitásban, gondolkodásmódban, üzleti kultúrában még bőven van mit tennünk annak érdekében, hogy ezek a technika adta lehetőségekkel szinkronba kerüljenek.

Sós Péter János, a B. Swan Partners Tanácsadó Kft. ügyvezető igazgatója, Az állandó és változó elemek a kommunikációban című előadásában a marketing súlypontjainak áthelyeződéséről beszélt.

Megítélése szerint fogyasztói döntéseinknél nem annyira az adott termék ára és minősége, hanem a termék sugallta világkép, magatartás-minta, azonosulási lehetőség a meghatározó. Ezt az imázst fizetjük meg számos terméknél, ennek érdekébern vagyunk hajlandők akár többet is áldozni egy termékért, még akkor is, ha minőségben hasonlót akár olcsóbbn is vehetnénk.Másfelől a szolgáltatók is arra törekednek, hogy ” tudatosan befolyásolva tudatalattinkat” rájátszanak erre a vásárlással történő öndefiniáló fogyasztói igényre. A cégek a legkülönbözőb technikákkal folyamatosan és szorgalmasan „tanulnak minket” –mondta az előadó , hisz olykor elég csak egy kiváncsi klikk a cég honlapjára és másnap már érkeznek is az adott ízlésvilgot kiszolgáló email termékajánlatok. Sós Péter János szerint keveredneki a régi és az új reklám kommunikácioó elemei, hisz a Mc Donald’s 14 kötetes fogysztói forgatókönyve és Az amazon.com milliók fogysztói zsokásait számon tartó rendszere egyaránt létező, hatékony technika.


Sárkány Ilona a Sárkány Informatikai Rt. ügyvezetője a chipkártyák várható térhódításáról beszélt. Mint elmondta a világon jelenleg már több, mint egymillirád chipkártya van forgalomban, s számuk minden jel szerint növekedni fog. Megítélés szerint ez hazánkban is így lesz, mert a chipkártya adta lehetőségek előbb-utóbb a gazdasági szükségszerüség erejével jelennek meg a hétköznapokban. Ehhez azonban szükségesnek látja több hazai cég összefogását. Jelenleg a Shall forgalmazza a legtöbb chipkártyát Magyarországon.


Plenáris ülés

Kommunikáció a kormányzat és üzleti élet között

A totális kommunikáció

A digitális diák

I. szekció: Az új kommunikációs technológiákban rejlő, üzletvitelt fellendítő lehetőségek

II. szekció A megváltozott üzleti kommunikáció új szakmai fortélyai

Talk-show: a technika változik, az ember kevésbé

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo