A magyarok szeretik az újat

Még a szakemberek által konzervatívnak mondott hazai piacra is igaz és a Szonda-Ipsos legújabb kutatása is alátámaszt, hogy a hazai fogyasztók 60%-a igényli az új, vagy megújult termékeket. Ezért az előállítók folyamatos termékfejlesztési tevékenységet folytatnak, amelyben egyre inkább rászorulnak a kutatócégek segítségére.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Szonda Ipsos által végzett reprezentatív felmérés szerint a magyar fogyasztók 60%-a úgy gondolja, hogy minden terméknek szüksége van időnként megújulásra, s ez az álláspontjuk abban is megnyilvánul, hogy mintegy kétharmaduk szívesen veszi, ha ismert márkák újdonsággal jelentkeznek, illetve szívesen próbálnak ki új terméket is. Nem meglepő, hogy minél fiatalabb valaki, annál inkább igényli az újdonságokat, a 18 és 29 év közötti korosztály mintegy 3/4-e újításpárti, de nincs lényegi eltérés a fogyasztók zömét alkotó 30-39 és 40-49 év közötti korcsoportok között: előbbiek 65, utóbbiak 60%-a várja el , hogy újdonságokkal találkozzon az üzletek polcain.

A jövedelmi státusz szerinti vizsgálat azt jelzi, hogy a tehetősek és az alacsony jövedelműek inkább ragaszkodnak a régi és bevált termékekhez, noha ez a vélemény a jobb jövedelmi helyzetben lévőknél feltehetően tradíciókhoz való kötődésből, az alacsonyabb keresetűeknél viszont a korlátozott lehetőségekből táplálkozik.

Magyar ízlés negyede

A megkérdezettek a hazai igényeket követő termékfejlesztésről szkeptikusan nyilatkoztak: mindösszesen 25%-ban értenek azzal egyet, hogy a magyar ízlésvilág és szükségletek számottevő befolyással bírnak a termékfejlesztésre. "Ennek ellentmond mind a hazai, mind a multinacionális nagyvállalatok gyakorlata is, hiszen a termékfejlesztések legggyakrabban a hazai piaci igények és sajátosságok figyelembe vételével történnek." - mondta el Peczöli Irén, a Szonda Ipsos piackutatási igazgatója.

A fent említett szkepticizmus inkább talán annak tudható be, hogy a többség általánosan bizalmatlan a marketing eszközeivel szemben, ami feltehetően részben abból is fakad, hogy a fogyasztók közel fele nem lát különbséget a márkák között. A válaszadók közel 30%-a ugyanakkor úgy véli, hogy izgalmas és érdekes kezdeményezés, ha egy gyártó újít és számára ismeretlent termékkategóriában lép piacra.#page#

Rövidülő életciklusok

A gyártó cégek és a fogyasztók között örök versenyfutás zajlik, hiszen a termék-életciklusok egyre rövidülnek, ezáltal a fogyasztói ingerküszöb is egyre magasabb, egyre gyakrabban igénylik az újításokat. A termékfejlesztők borotvaélen táncolnak, mert egy-egy termék által nyújtott előnyöknek találkoznia kell a fogyasztó igényeivel, ugyanakkor olyan keresletet is kell teremtenie, amely addig talán nem is létezett.

Egy biztos, mindenfajta termékfejlesztés esetében a fogyasztói fogadtatás felmérése az első "éles" találkozást megelőzően csak hasznot hozhat a gyártó számára: vagy azért, mert megerősítést nyer, hogy jó úton jár, vagy azért mert időben kiderülhet, hogy a marketinglaboratóriumokban megálmodott újítás várható fogadtatása nem fogja beváltani a hozzá fűzött reményeket. 

Véleményvezér

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.
Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe

Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe 

Szolnok közbiztonsága elesett.
Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo