A magyarok szeretik az újat

Még a szakemberek által konzervatívnak mondott hazai piacra is igaz és a Szonda-Ipsos legújabb kutatása is alátámaszt, hogy a hazai fogyasztók 60%-a igényli az új, vagy megújult termékeket. Ezért az előállítók folyamatos termékfejlesztési tevékenységet folytatnak, amelyben egyre inkább rászorulnak a kutatócégek segítségére.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Szonda Ipsos által végzett reprezentatív felmérés szerint a magyar fogyasztók 60%-a úgy gondolja, hogy minden terméknek szüksége van időnként megújulásra, s ez az álláspontjuk abban is megnyilvánul, hogy mintegy kétharmaduk szívesen veszi, ha ismert márkák újdonsággal jelentkeznek, illetve szívesen próbálnak ki új terméket is. Nem meglepő, hogy minél fiatalabb valaki, annál inkább igényli az újdonságokat, a 18 és 29 év közötti korosztály mintegy 3/4-e újításpárti, de nincs lényegi eltérés a fogyasztók zömét alkotó 30-39 és 40-49 év közötti korcsoportok között: előbbiek 65, utóbbiak 60%-a várja el , hogy újdonságokkal találkozzon az üzletek polcain.

A jövedelmi státusz szerinti vizsgálat azt jelzi, hogy a tehetősek és az alacsony jövedelműek inkább ragaszkodnak a régi és bevált termékekhez, noha ez a vélemény a jobb jövedelmi helyzetben lévőknél feltehetően tradíciókhoz való kötődésből, az alacsonyabb keresetűeknél viszont a korlátozott lehetőségekből táplálkozik.

Magyar ízlés negyede

A megkérdezettek a hazai igényeket követő termékfejlesztésről szkeptikusan nyilatkoztak: mindösszesen 25%-ban értenek azzal egyet, hogy a magyar ízlésvilág és szükségletek számottevő befolyással bírnak a termékfejlesztésre. "Ennek ellentmond mind a hazai, mind a multinacionális nagyvállalatok gyakorlata is, hiszen a termékfejlesztések legggyakrabban a hazai piaci igények és sajátosságok figyelembe vételével történnek." - mondta el Peczöli Irén, a Szonda Ipsos piackutatási igazgatója.

A fent említett szkepticizmus inkább talán annak tudható be, hogy a többség általánosan bizalmatlan a marketing eszközeivel szemben, ami feltehetően részben abból is fakad, hogy a fogyasztók közel fele nem lát különbséget a márkák között. A válaszadók közel 30%-a ugyanakkor úgy véli, hogy izgalmas és érdekes kezdeményezés, ha egy gyártó újít és számára ismeretlent termékkategóriában lép piacra.#page#

Rövidülő életciklusok

A gyártó cégek és a fogyasztók között örök versenyfutás zajlik, hiszen a termék-életciklusok egyre rövidülnek, ezáltal a fogyasztói ingerküszöb is egyre magasabb, egyre gyakrabban igénylik az újításokat. A termékfejlesztők borotvaélen táncolnak, mert egy-egy termék által nyújtott előnyöknek találkoznia kell a fogyasztó igényeivel, ugyanakkor olyan keresletet is kell teremtenie, amely addig talán nem is létezett.

Egy biztos, mindenfajta termékfejlesztés esetében a fogyasztói fogadtatás felmérése az első "éles" találkozást megelőzően csak hasznot hozhat a gyártó számára: vagy azért, mert megerősítést nyer, hogy jó úton jár, vagy azért mert időben kiderülhet, hogy a marketinglaboratóriumokban megálmodott újítás várható fogadtatása nem fogja beváltani a hozzá fűzött reményeket. 

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo