A magyarok bedobták magukat

A legjobb lett az Európai Unióban a magyar környezetvédelmi tárca szelektív hulladékgyűjtést népszerűsítő szemléletformáló kampánya. Az Európai Unió Zöld Pók Hálózata (Green Spider Network) által meghirdetett nemzetközi megmérettetésen nyertes magyar anyagot, a többi uniós ország elé példaként állítva, Brüsszelben is bemutatják.

Az idén először hirdetett versenyt a környezetvédelmi szemléletformálás területén az Európai Unió Környezetvédelmi Bizottsága, valamint az Európai Környezetvédelmi Ügynökség (EEA) támogatásával alapított Zöld Pók Hálózat (Green Spider Network, GSN). A ma már több mint 50 tagot számláló szervezet az európai kontinens környezetének megóvásáért dolgozik, kiemelt figyelmet fordítva a szemléletformálásra. A Hálózat napokban tartott szokásos éves ülésén, Rigában hozott döntés alapján a verseny fő díját - valamennyi EU-tagállam és a csatlakozásra váró országok környezetvédelmi intézményeinek mezőnyében - Magyarország nyerte el.

A döntőbe öt ország került négy különböző témakörrel: az Egyesült Királyság és Portugália kampánya éghajlat-változási kommunikációval, Lengyelország a gyermekek környezeti nevelésével, Finnország a vegyi anyagokkal foglalkozott. Magyarország pedig a szelektív hulladékgyűjtés népszerűsítésére szolgáló, "Mindenki dobja be a magáét" szlogennel futott integrált marketingkommunikációs kampányával nevezett.

A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium széles eszköztárat felvonultató, a televíziós sugárzások mellett on-line megjelenéseket, internetes-játékot, helyi aktivitás-ösztönzést és újságmegjelenéseket is tartalmazó kampányának célja a lakosság környezettudatos magatartásának erősítése, a szelektív hulladékgyűjtés mellett a tárca által alkotott szabályozások és eredmények népszerűsítése.

A díjjal a Hálózat elismerését fejezte ki a magyar szakminisztérium "stratégiailag jól átgondolt, közvetlen, hatékony és lendületes" kommunikációja iránt, és hazánkat pozitív példaként állította az Unió környezetvédelemmel és környezetvédelmi kommunikációval foglalkozó intézményei elé. Az Irányító Testület a nyertes magyar kampányt Brüsszelben, a Környezetvédelmi Tanács ülésén - kiállítással egybekötve - szándékozik bemutatni.

Véleményvezér

Az ukránok szerint Szijjártó Péter hazudott

Az ukránok szerint Szijjártó Péter hazudott 

Gyanús az ukránoknak a magyar külügyminiszter.
A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait

A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait 

A kormány nem tud leszállni a Bige-családról.
Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe

Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe 

Titok, hogy Trump bejelentésének megfelelően indultak-e amerikai atomtengeralattjárók az orosz partok felé.
Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott 

A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.
Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo