A Magyar Nemzet támadása a Piac és Profit ellen

A Magyar Nemzet újságírója megtalálta Demcsák Zsuzsa szüleinek munkahelyét, a Piac és Profit Kiadót. Az alábbiakban olvasható kérdéseikből kitűnik, hogy az újságot és a céget szeretnék lejáratni, bemocskolni. A kiadó ügyvezetője és a lap főszerkesztője válaszát eljuttatta a hazai média írott és elektronikus képviselőinek is.

Demcsák Mária, a Piac és Profit Magazin főszerkesztője a következő kísérőmondatokkal adta tovább a médiumoknak a válaszát és a kérdéseket:

Tisztelt Laptársak, Kollégák!

Az alábbi Magyar Nemzet által a Piac és Profit Kiadónak feltett kérdéseket, és a válaszomat eljuttatom nektek is, s rátok bízom, mit tesztek vele. Nekem már nagyon elegem van abból, hogy csendben vagyunk, azok, akik ezt az újságírói szakmát még hitelesen, a sajtó etikájának megfelelően űzzük.

Lányom, Demcsák Zsuzsa példátlan meghurcolása után, úgy látszik, bennünket is ez a sors vár.

Kérlek benneteket, tegyétek közzé az írásomat. S ha lehet, ne  ártsatok, hanem használjatok vele.

Köszönöm,

Demcsák Mária

főszerkesztő

 

A Magyar Nemzet kérdései

Tisztelt Főszerkesztő Asszony!

Lapunk cikket ír a Piac és Profit magazin kiadói jogának 1997-es értékesítéséről, hogy az miként került a Demcsák-család érdekeltségébe. Kérem, kérdéseinkre válaszoljon: 

- Igaz-e, hogy a Demcsák-család egzisztenciáját biztosító Piac és Profit lap kiadói jogát jelképes áron saját érdekeltségének adta el, mint az Exkluzív Kft. ügyvezetője?

- Ha nem, akkor, hogyan került a lap kiadói joga az Exkluzív Kft.-től a férje által vezetett Piac és Profit Kiadó Kft.-hez?

- Volt-e taggyűlési határozat az Exkluzív Kft. kiadói jogának értékesítése előtt?

- Ha nem, akkor a taggyűlési hozzájárulás nélkül, törvénybe ütköző módon megvalósult tranzakciónak voltak-e büntetőjogi vagy polgári peres következményei és ezek lezárultak-e?

- Miért adták el az Exkluzív Kft. a kiadói jogot, ha a lap sikeresen indult és az első perctől nyereséges vállalkozásnak bizonyult?

- Úgy tudjuk, a kiadói jog értékesítése során érkezett egy húsz millió forintos ajánlat is, azt végül mégis csak két millió forintért értékesítették. Ezt meg tudja-e erősíteni?

- Milyen kapcsolat van a Kápé Kiadó Kft. és a lapot alapító Exkluzív Kft. között? Ma tartják-e a kapcsolatot?

- Üzlettársának, a lap munkatársának, Merth Lászlónak milyen szerepe volt a kiadói jog 1997-es értékesítésében?

A tájékoztatást előre is köszönjük.

Demcsák Mária válasza a Magyar Nemzet kérdéseire

Kedves Török László kolléga !

Már vártam, hogy a Magyar Nemzet, lányom, Demcsák Zsuzsa kormányszóvivői megbízása okán, mikor kezd el szüleinek családi vállalkozásával foglalkozni.

Megpróbáltam az Önök fejével gondolkodni ( ami azért nagyon nehéz, mert másfajta újságírói etikát, tisztességet gyakoroltam és gyakoroltattam munkatársaimmal az elmúlt 24 évben), s kitalálni, ugyan hol és milyen "fogást" találhatnak rajtunk (mert a szándékuk vitathatatlanul az, hogy írjanak le minél több, lejáratásra okot adható félinformációkat, melyek azután már a maguk önálló útját járhatják),  egy olyan újságkészító csapatról, amelyik saját pénzéből, tehetségéből, erejéből próbál meg boldogulni ezen a nagyon is nehéz kiadói piacon.

Tevékenységével, minőségi munkájával, elkötelezett újságírói hitvallásával a Piac és Profit elismertséget vívott ki a gazdasági életben és a kiadói szakmában.

Most ezt próbálja meg kikezdeni a Magyar Nemzet.

Az újság kérdései tele vannak fals információkra alapozott állításokkal, melyekre cáfolatot kérnek tőlem.

Régóta figyelem ezt a technikát, amivel már nagyon sok embert, céget szerkesztettek ki, akik, amelyek már ezek után csak magyarázkodni, védekezni kényszerültek, s azt is jobbára a bíróságon. De addigra már lejáratódtak, meghurcolták őket, elvesztették a becsületüket, károsodtak üzletileg, erkölcsileg.

Most velünk is ezt szándékoznak tenni?

Térjünk vissza a kérdéseihez.

A Piac és Profit gazdasági magazint készítő csapat először egy Exkluzív Kft. nevezetű cég lapjaként indult. A lap know-how-ja a  lapkészítő csapaté volt. Az Exkluzív Kft. tulajdonosainak másik két lapjuk is volt, de egyiket sem voltak képesek finanszírozni.

A harmadik Piac és Profit lapszám kiadása már ellehetetlenült. A nyomda megtagadta a további együttműködést a kifizetetlen számlák miatt. A Merth Mix Kft. jelentkezett új tulajdonosként. Ügyvezető igazgatóként nekik adtam el, más vásárló nem lévén, a lap jogait. A jogok eladása teljesen jogszerűen, a gazdasági társasági törvény rendelkezéseinek megfelelően történt. Nem volt semmiféle "stikli", mint amit sejtetni engedtek a kérdéseikben. Az új tulajdonos kifizette a vételárat az Exkluzív Kft.-nek, az a vételárat befogadta, vissza nem küldte, nem perelte, nem kifogásolta. S folytatta a lapkiadást, átvéve az összes adósságot és a stábot. A Merth Mix Kft. egy idő után átalakult Piac és Profit Kiadó Kft.-vé. Először 13 tulajdonossal indult, már csak 8-an vannak, túlnyomórészt magánszemélyek, a lap készítői, a kiadónál dolgozók. Ebben az új cégben csak későbbiekben szálltam be, szerény tulajdonhányaddal. (Egyébként 23 millió forint volt az indulótőke!)

A Piac és Profit gazdasági magazin lapnyilvántartási  regisztrációja körül volt némi vita, melyre az Exkluzív Kft. új ügyvezető igazgatója a lapalapítói és kiadói jog lemondásának nyilatkozatával pontot tett. Nem volt semmiféle per ebben az ügyben. A régi és új tulajdonosok megegyeztek, a lapjogok törvényesek.

A Piac és Profit Kiadót ügyvezető társammal együtt én vezetem. Férjem sem alapító tulajdonosként, sem ügyvezetőként nem jegyzi a céget. Évekkel később került be a családi cégbe, hogy munkájával, szakértelmével segítse a vállalkozást. Kiadói igazgatói funkciókat lát el.

A Piac és Profit Kiadó nem csak a Demcsák család érdekeltsége, nekünk kettőnknek a férjemmel még egyszerű többségünk sincs. A 360 millió forintos forgalmat hatalmas erőfeszítéssel, rengeteg munkával érjük el, nagyon szerény, tisztes nyereséghányaddal. Melyből még nem került szétosztása a tulajdonosok között egy fillér sem, nem vonható még ki egy fillér sem a vállalkozásból.

Ezt a válaszomat eljuttatom a sajtó több jeles képviselőjéhez. Teszem ezt azért, hogy felhívjam a figyelmet arra,  hogy szakmánk mélyponton van, s a hiteles sajtó elveszett. S ne idézzünk, utaljunk olyan sajtómegjelenésekre, melyek  már  számos elvesztett sajtóper okán, nem hiteles információkat, tényeket tartalmaznak. Ha átvesszük az ilyen cikkek tartalmát, óhatatlanul hatalmas reklámot adunk annak a sajtóterméknek, amely erre nem érdemes.

Üdvözlettel,

Demcsák Mária

főszerkesztő

Véleményvezér

Elszabadultak a Magyar Posta árai

Elszabadultak a Magyar Posta árai 

Ez most nem finom.
Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak

Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak 

Az egykori magyar sikerágazat rosszul teljesít.
Szlovákiába érdemes menni élelmiszert vásárolni, a mélybe vitték az ÁFA-t

Szlovákiába érdemes menni élelmiszert vásárolni, a mélybe vitték az ÁFA-t 

Lassan bármerre megyünk kisebb árakkal találkozunk, mint itthon.
Hadházy Ákos megtalálta Orbán Viktort

Hadházy Ákos megtalálta Orbán Viktort 

Reméljük lesz indiai szelfi is.
Megvan az új lengyel minimálbér, alulmaradtunk

Megvan az új lengyel minimálbér, alulmaradtunk 

Hol van már a Magyarország jobban teljesít szlogen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo