A férfiak harmada figyel rá

A párizsiak öltözködnek a legstílusosabban - állapítja meg a GfK Csoport által a Wall Street Journal Europe megbízásából idén tavasszal 19 európai országban és az Egyesült Államokban készült legutóbbi felmérés. Az európaiak és amerikaiak harmada figyel öltözködéskor az aktuális divatirányzatokra.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A GfK Csoport a Wall Street Journal Europe megbízásából 2007. március-május időszakban végzett megkérdezést Európa 19 országában és az Egyesült Államokban a 15 évesnél idősebb korosztály körében a divatról és stílusról.

A válaszadók több mint egyharmada (34 százalék) úgy tartja, hogy egyértelműen a párizsiak öltözködnek a legstílusosabban - különösen a franciák maguk vélekednek így (51 százalék), de a kelet-közép-európai országok - így Lengyelország (50 százalék), Csehország (49 százalék) és Magyarország (49 százalék) lakosaiban is ez a kép. A várakozásoknak megfelelően az olaszok többsége (36 százalék) az olasz divatfővárost, Milánót választotta a kérdésre, mely városban öltözködnek a legstílusosabban, körükben csupán 24 százalék voksolt Párizsra, egyenként 8-8 százalék Rómára és Londonra, a nyugat-európai összesítésban harmadik helyezett városra.

Hollandok szerint Milánó

Párizst a második helyen egyértelműen Milánó követi összesítésben 10 százalékos szavazati aránnyal, mely Nyugat-Európában 19 százalék volt - ez Hollandiában elérte a 29 százalékot, Görögországban a 27 százalékot, Belgiumban pedig a 22 százalékot. Az olaszoknak - mint azt korábban említettük - 36 százaléka tartja a milánóiakat a legstílusosabbnak öltözködés terén.

A felmérésben résztvevő országok közül a harmadik legtöbb szavazattal London (7 százalék) városa végzett a harmadik helyen a stílusversenyben. A franciák az összes válaszadó átlagánál magasabb - 13 százalékos - arányban gondolják úgy, hogy London a legdivatosabb, míg maguk a britek körében 12 százalék ez az arány. Az átlagnál magasabb százalékban osztják e véleményt a svédek (10 százalék), a dánok (9 százalék) és a magyarok (9 százalék).

Összesítésben Róma a negyedik helyezett (6 százalék), ám ennél magasabb arányban tartják a legdivatosabbnak az olasz fővárost Ausztriában (11 százalék), Görögországban (12 százalék) és Dániában (11 százalék).#page#

Orosz, svéd és lengyel büszkeség

Érdekes az a "hazafiság", ami Oroszországban, Svédországban, Lengyelországban és Törökországban tapasztalható - az oroszok és svédek 13-13 százaléka, a lengyelek és törökök 10 százaléka saját fővárosát tartja - Párizs után - a második legdivatosabbnak.

A megkérdezettek mintegy 35 százaléka számára nagyon fontos, vagy valamennyire fontos az, hogy a legújabb divatirányzatnak megfelelő ruhát viseljen. A divatkövetést Kelet-Közép-Európában és Oroszországban fontosabbnak tartják az emberek, mint akár Nyugat-Európában, akár az Egyesült Államokban. A mi régiónkban a divatos öltözködés az önmeghatározás egyik eszköze.

Férfiak harmada

A felmérés eredményei azt mutatják minden országban, hogy a nők azok, akik inkább szeretnek a legújabb divat szerint öltözködni: 40 százalékuk figyeli és követi a trendeket, míg a férfiaknál ez az arány 30 százalék. A divatkövető férfiak és nők aránya között mintegy 15 százalékpontnyi különbség figyelhető meg Svédországban, Ausztriában, Oroszországban és Németországban, ami kifejezetten jelentős.

A korral jellemzően egyre alábbhagy a divatkövetés: míg a 15-29 éves korosztály mintegy fele fektet hangsúlyt arra, hogy a legújabb divat szerint öltözzön, addig arányuk a 30-49 éves korosztályban 36 százalék, az 50 éven felüli korosztályban csupán 23 százalékot ér el.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo