Az OTP közleményében a nemzetközi kártyatársaság nevében az érintett Visa-kártyabirtokosok elnézését kéri. Leírásuk szerint "a Visa Europe Services Inc. a 2008. január 14-én, hétfőn az idegen ATM-eken a magyarországi hitelintézetek által kibocsátott Visa-logós bankkártyákkal végrehajtott készpénzfelvételi tranzakciókról 2008. január 16-án, szerdán rossz elszámolási állományt küldött, amely a valós tranzakciós összeg és díj helyett azok többszörösét tartalmazta".
Az OTP a saját eszközeivel kezdte meg csütörtökön a hibás tranzakciós és díjtételek jóváírását, miután "a Visa Europe Services Inc. ígéretével szemben a javított, azaz a valós számokat tartalmazó elszámolási adatbázis ez ideig nem érkezett meg".
Dupla levonások
A Visa londoni központjában ugyanakkor az MTI-vel csütörtök este azt közölték: az "ügyet gyorsan rendbe hozták", és a cég együttműködik az érintett bankokkal a tranzakciós hibák korrekciója végett. A londoni Visa-közlemény úgy fogalmaz, hogy a cég kedden, január 15-én észlelt "rövid ideig tartó" problémákat "kis számú európai piacon, korlátozott számú tranzakció esetében". A Visa szerint ezekben az esetekben a rendszer "megkétszerezhette" a tranzakciókat.
A cég szerint a hiba az Európában végrehajtott összes Visa-kártyaügylet "kevesebb mint 0,01 százalékát" érintette. A Visa és tagbankjai "gyorsan közbeléptek", megpróbálva megakadályozni, hogy a probléma egyáltalán megjelenjen a kártyatulajdonosok bankszámláin, áll a közleményben. A cég szerint az érintett tagbankok többsége még azelőtt "utolérte" a megkétszerezett tranzakciókat, hogy azok elérték volna a kártyatulajdonosok számláit. A Visa londoni központja mindazonáltal sajnálkozását fejezte ki "az okozott kényelmetlenség" miatt, és azt tanácsolta "bármely olyan kártyatulajdonosnak, akinek aggályai merülnek fel", hogy lépjen érintkezésbe a kártyakibocsátó bankkal.