Jellemző tendencia, hogy a biztosítást váltók több mint fele az utolsó napokban teszi meg a szükséges lépéseket. A még gondolkodóknak azonban tudniuk kell, hogy december 1-jéig feltétlenül fel kell mondaniuk jelenlegi szerződésüjket, még akkor is, ha az új biztosítást csak december folyamán kívánják kiválasztani. Mérlegelni, kalkulálni tehát még novemberben érdemes. Természetesen a valóságban a két lépést, a felmondást és az új szerződés megkötését legtöbbször - praktikus módon - egyszerre teszik meg az ügyfelek, az esetek immár több mint felében független alkuszok közreműködésével.
Körültekintőbb választás
A legnagyobb forgalmat lebonyolító online-alkuszok adataiból egyértelműen kitűnik, hogy hosszú évek óta most először nem csupán az ár számít az új biztosító kiválasztása során: a biztosítót váltók közel negyven százaléka nem a legolcsóbb elérhető ajánlattal köt új kötelezőt. Ebben nyilvánvalóan szerepe van a MÁV ÁBE idei csődjének, amelynek során az ügyfelek első ízben szerezhettek negatív tapasztalatot.
"Korábban sem az volt a célunk, hogy az ügyfeleket egy drágább biztosításra beszéljük rá." - mondta Papp Lajos, a FBAMSZ elnöke. "A figyelmet mindig arra hívtuk fel, hogy a felelős döntéshez az áron kívül több szempontot is mérlegelni kell. Ebben a mérlegelésben az autósok továbbra is elsősorban a jelentős piaci tapasztalatokkal rendelkező (akár online, a kár személyes ügyintézést kínáló) független alkuszok szakértő segítségét tudják igénybe venni."
Szintén az autósok nagyobb tájékozottsági szintjét mutatja, hogy immár tömegessé, százezres nagyságrendűvé vált a szerződésüket ugyannál a biztosítónál felmondó és újrakötő ügyfelek száma. A piaci adatok szerint az összes váltás 25-30 százalékát is kiteheti ezen autósok aránya, ami azt mutatja, hogy valódi biztosítóváltásról az idén legfeljebb öt-hatszázezer gépjármű-tulajdonos esetében beszélhetünk.
Miért javasolja a szövetség a független biztosítási alkuszok igénybe vételét?
Az alkuszok a választást segítő tanácsadáson kívül:
- Internetes vagy irodai felületeiken összehasonlíthatóvá teszik az egyes biztosítók ajánlatait.
- Az ügyfél megbízása alapján felmondják az előző szerződést.
- Intézik az új szerződésre vonatkozó adminisztrációt.
- Szükség esetén segítenek az ügyfél kártörténeti igazolásának beszerzésében.
- Káresemény felmerülésekor - az ügyfél ilyen irányú megbízása alapján - közreműködnek az ügyintézésben is.
- A független alkuszok szolgáltatásai az ügyfeleknek nem jelentenek további kiadást.