A kampányban 29 ország - a 27 uniós közül 26, mivel Málta nem vesz részt, továbbá Norvégia, Svájc és Horvátország - 45 ezer töltőállomása lesz jelen. Az EUROPIA 17 kőolajipari cég szakmai szövetsége. A kampányban mind a 17 vállalat részt vesz, a hozzájuk csatlakozókkal együtt pedig összesen mintegy 40 cég. Magyar részről a kampányban az Agip, a Mabanaft, a Mol, az OMV, a Shell és a Tesco vesz részt.
Az autósoknak 10 tanácsot adnak azért, hogy kevesebb üzemanyagot használjanak fel: rendszeresen szervizeltessék járművüket és ellenőrizzék az olajszintet. Havonta ellenőrizzék a gumiabroncsok nyomását, hiszen a megfelelő értékek beállításával akár 4 százalékos megtakarítást is elérhetnek. Ne tartsanak súlyos tárgyakat az autóban, húzzák fel az ablakokat különösen nagy sebességnél, s ha nem kell, vegyék le a tetőcsomagtartót. Csak akkor használták a légkondicionálót, ha szükséges, mert ezzel akár 5 százalék fogyasztáscsökkenés is elérhető. Ha beindították a motort, minél hamarabb induljanak el, s ha egy percnél tovább állnak, állítsák le az autót.
A hetedik javaslat szerint egyenletes sebességgel közlekedjenek, s egy újabb javaslat szerint váltsanak időben sebességet. Amennyire lehet, kerüljék a hirtelen fékezést és gázadást, s egy autóban utazzanak minél többen.
Ha ezeket a tanácsokat az autósok betartják az átlagos, mintegy 30 forintos kilométerenkénti üzemanyag-költségből 4-5 forintot is megtakaríthatnak.
A minimum két hetes kampány legfontosabb eleme, hogy a kutaknál tankolók szórólapot kapnak a takarékossági javaslatokról.
A magyar piacon mintegy 1.500 kút van, s ebből ezer vesz részt az akcióban. Az ezer kút adja a forgalom mintegy 90 százalékát. Tóth József kifejtette: a megtakarításról statisztikát készítenek, ám ez leghamarabb egy év múlva lesz meg.