Növekszik az üzleti aktivitás a MÁV Cargo Zrt.-t privatizálni akaró cégek körében. A jövő héten mutatja be kínálatát a Rail World Inc. és a Mid Europa Partners, e két nemzetközi hátterű vállalkozás szerepet kíván vállalni a vasúti cég magánosításában. Az MTI szombati híre szerint egy újabb érdekszféra jelzi, érdeklődik a privatizációra kínált vállalat iránt. Eszerint a román államvasutak teherfuvarozó részlege szintén fontolgatja ajánata benyújtását, miután román kormány erre vonatkozó megbízatást adott a tulajdonában lévő vállalat vezetőségének. A hírt az Evenimentul Zilei című napilap szombati száma tette közzé.
A CFR Marfa igazgatója, Liviu Bobar is megerősítette a lapnak a román állami vállalat érdeklődését a magyar zártkörű részvénytársaság iránt. Elmondta: ha sikerül megvásárolni a MÁV Cargót, akkor a román vállalat új szállítási lehetőségekhez jutna Nyugat-Európa és a Fekete-tenger partján fekvő Constanta között.
A CFR Marfa 50 ezer vagonnal és ezer mozdonnyal, a MÁV pedig csak kilencezer vagonnal rendelkezik. Ludovic Orban román közlekedési miniszter azzal számol, hogy a július 23-án lejáró privatizációs kiírásra Németországból, Ausztriából, Oroszországból és Ukrajnából is érkeznek majd ajánlatok.
A tárcavezető közölte: ha sor kerül az üzletre, akkor nem az állami költségvetésből használnak fel pénzt, hanem a CFR Marfanak bankkonzorciumokkal és befektetési alapokkal való társulásából teremtik elő a vételárhoz szükséges összeget.
A MÁV Cargo értéke valamivel több mint egymilliárd euróra tehető - olvasható az Evenimentul Zileiben. A MÁV Cargo Zrt. - önálló működésének első évében - 2006-ban 93 milliárd forint árbevételt és 2,8 milliárd forint adózás előtti eredményt ért. Tavaly a MÁV Cargo részesedése a magyarországi árufuvarozási piacon mintegy 20 százalék, a vasúti árufuvarozásban 82-83 százalék volt. A társaság 2006-ban megközelítően 47 millió tonna árut szállított, ami 6 százalékos teljesítménynövekedés az előző évhez képest.