Orban miniszter privatizációs csúcsra számít

Rail World Inc. és a Mid Europa Partners mellett több más vevőjelöltje van a MÁV Cargonak, legújabban a román konkurens jeledzte szándékát.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Növekszik az üzleti aktivitás a MÁV Cargo Zrt.-t privatizálni akaró cégek körében.  A jövő héten mutatja be kínálatát a Rail World Inc. és a Mid Europa Partners, e két nemzetközi hátterű vállalkozás szerepet kíván vállalni a vasúti cég magánosításában.  Az MTI szombati híre szerint egy újabb érdekszféra jelzi, érdeklődik a privatizációra kínált vállalat iránt. Eszerint a román államvasutak teherfuvarozó részlege szintén fontolgatja ajánata benyújtását, miután román kormány erre vonatkozó megbízatást adott a tulajdonában lévő vállalat vezetőségének. A hírt az Evenimentul Zilei című napilap szombati száma tette közzé.

A CFR Marfa igazgatója, Liviu Bobar is megerősítette a lapnak a román állami vállalat érdeklődését a magyar zártkörű részvénytársaság iránt. Elmondta: ha sikerül megvásárolni a MÁV Cargót, akkor a román vállalat új szállítási lehetőségekhez jutna Nyugat-Európa és a Fekete-tenger partján fekvő Constanta között.

A CFR Marfa 50 ezer vagonnal és ezer mozdonnyal, a MÁV pedig csak kilencezer vagonnal rendelkezik. Ludovic Orban román közlekedési miniszter azzal számol, hogy a július 23-án lejáró privatizációs kiírásra Németországból, Ausztriából, Oroszországból és Ukrajnából is érkeznek majd ajánlatok.
A tárcavezető közölte: ha sor kerül az üzletre, akkor nem az állami költségvetésből használnak fel pénzt, hanem a CFR Marfanak bankkonzorciumokkal és befektetési alapokkal való társulásából teremtik elő a vételárhoz szükséges összeget.  
    A MÁV Cargo értéke valamivel több mint egymilliárd euróra tehető - olvasható az Evenimentul Zileiben.  A MÁV Cargo Zrt. - önálló működésének első évében - 2006-ban 93 milliárd forint árbevételt és 2,8 milliárd forint adózás előtti eredményt ért. Tavaly a MÁV Cargo részesedése a magyarországi árufuvarozási piacon mintegy 20 százalék, a vasúti árufuvarozásban 82-83 százalék volt. A társaság 2006-ban megközelítően 47 millió tonna árut szállított, ami 6 százalékos teljesítménynövekedés az előző évhez képest.

Véleményvezér

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.
Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe

Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe 

Szolnok közbiztonsága elesett.
Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo