A verseny egyelőre még éleződik, s ez az árak stabilizálódását, sőt csökkenését hozhatja magával. Megemlítette, hogy az Air Berlin és a Condor egyesülésével olyan nagy cég jön létre mintegy 150 gépből álló flottával, ami már a Lufthansának is komoly konkurenciát jelenthet. (Nagyon olcsónak viszont szerencsére már nem "látszódnak" a jegyek, miután a hirdetéseken fel kell tüntetni minden díjat és illetéket...)
Németország második legnagyobb légitársasága, az Air Berlin egy éven belül már a harmadik felvásárlást tervezi: a dba és az LTU diszkont társaságok után a Condort akarja megvenni. Az Air Berlinnek ezen felül 24 százalékos részesedése van az osztrák Niki Lauda fapados légitársaságban.
A nemzetközi légiforgalom 94 százalékát lebonyolító, 240 társaságot tömörítő szövetség tavaly decemberben több mint 30 százalékkal 5 milliárd dollárra szállította le a vállalatok idei profitjára vonatkozó előrejelzését.
A szövetség szeptemberben még arra számított, hogy az üzemanyag-drágulás negatív hatásait csillapítani tudja a kedvező gazdasági környezet és a hatékonyság növelése.