Minden harmadik cég elégedetlen bankjával

Egy magyarországi vállalkozás átlagosan két pénzintézettel is aktív üzleti kapcsolatban áll, de a legnagyobb vállalkozások akár 6-7 bank szolgáltatásait is igénybe veszik egyidejűleg. A cégek döntő többsége ráadásul rendkívül elégedett a bankok szolgáltatásaival - állapítja meg a GfK Hungária Corporate Banking Monitor felmérése.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A GfK Hungária évente vizsgálja a hazai vállalkozások bankolási szokásait. A legutóbb 2007 novemberében készített 2000 interjú tapasztalatai arra engednek következtetni, hogy a magyarországi társas vállalkozások vezetői kifejezetten jó véleménnyel vannak a velük kapcsolatban álló bankok teljesítményéről.

Egy legalább nettó 20 millió forint éves árbevétellel rendelkező magyar vállalkozás átlagosan két bankkal áll üzleti kapcsolatban, de a legnagyobb cégek körében akár 6-7 különböző bankkal való együttműködés sem kizárt. "Az, hogy egy-egy vállalat több bankkal is kapcsolatban áll, nem a szolgáltatás minősége miatt alakult így, hiszen a pénzügyi döntéshozók minden korábbinál elégedettebbnek tűnnek főbankjukkal" - állapítja meg Bacher János, a GfK Hungária kutatási cégvezetője, a Corporate Banking Monitor szakértője. A felmérés során megkérdezett 2000 vezető 96 százaléka vallotta magát elégedettnek az általa legfontosabbnak tartott bank teljesítményét értékelve. Ráadásul 68 százalékuk nem csak pusztán elégedettnek, hanem nagyon elégedettnek tartja magát.

A kicsik és a nagyok is elégedettek

A felmérés eredményei arra is rámutatnak, hogy a bankok és pénzintézetek által nyújtott szolgáltatás és kapcsolattartás színvonalában számottevő különbség nincsen a vállalatméret tekintetében - a kis cégek a nagy vállalatokhoz hasonlóan vélekednek bankjukról. Mára tehát a vállalati szektorban szolgáltatásokat kínáló bankok számára valóban minden ügyfél fontos ügyfél.

A vállalatok és fő bankjuk között kialakult kapcsolatok erőssége egyelőre azonban az elégedettséget is felülírja néha. Annak ellenére, hogy a vállalatok 4 százaléka nem elégedett a bankjával, csak 3 százalék nyilatkozott úgy, hogy a jövőben valószínűleg nem tartja fenn kapcsolatát legfontosabb bankjával, megválik attól.

Hitelezés miatt váltanak bankot

A bankváltással kapcsolatos legfőbb indokok között első helyen a hitelezéssel kapcsolatos problémák állnak. Vállalatmérettől függetlenül azok a cégek hajlamosabbak leginkább a váltásra, akik a jelenlegi bankjuknál egyáltalán nem, vagy csak árbevételükhöz képest alacsony arányban hitelképesek. Ugyanakkor az is tisztán látható, hogy még a fő bankjuktól hitelt egyáltalán nem kapó cégek körében sem túl magas a bankváltást tervezők aránya - alig több mint 6 százalék. Ez azt jelenti, hogy a bankok hitelezési gyakorlata ma Magyarországon meglehetősen hasonló, azaz aki az egyik helyen banki hitel formájában nem jut forráshoz, az egy másik pénzintézetnél sem számíthat sok jóra.

A magyar vállalkozások számára a banki hitel a legfontosabb finanszírozási forma. A cégek 63 százaléka belföldi pénzintézettől venne fel hitelt pénzügyi szükségleteinek fedezésére. Ezzel az aránnyal ez a finanszírozási forma minden más lehetséges forrást megelőz.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo