"Miért nem fizethetek bankkártyával?"

A magyarok 2007-ben már több alkalommal használták bankkártyájukat vásárlásra, mint készpénzfelvételre. Az elfogadóhely azonban továbbra is kevés.

A MasterCard Europe közleménye szerint Magyarország "vízválasztóhoz" érkezett a bankkártya használatában: míg 2006-ban az MNB adatai szerint az ATM-használat még 10 milliós előnyben volt a kereskedői terminálokon végzett műveletekhez képest (109 millió ATM művelet állt szemben 99 millió POS művelettel), 2007 végére a vásárlási tranzakciók kerültek többségbe (116 millió ATM művelet, 126 millió POS művelet). A magyar kártyabirtokosok plasztikjukat készpénzfelvételre átlagosan 14-szer, vásárlásra 15-ször használták.

Ráadásul az elmúlt három esztendőt vizsgálva tavaly nőtt a legnagyobb mértékben - a 2005. évi 11 százalék és a 2006. évi 23 százalék után 27 százalékkal - a kártyás vásárlások száma, tehát gyorsuló tendencia tapasztalható - idézi a közlemény Zdenek Housert, a MasterCard Europe Magyarországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős üzleti igazgatóját. A készpénzfelvételek száma ugyanakkor csupán 6 százalékkal emelkedett.

A nemzetközi kártyatársaság szerint azonban hiába nő a kártyás fizetési hajlandóság ilyen látványos mértékben, ha továbbra is kevés a kártyaelfogadó kereskedő. Magyarországon 2007 végén az elfogadást biztosító üzletek száma alig 30 ezret tett ki, nem érte el a kívánatos szint 50 százalékát. A MasterCard regionális vezetője elsősorban a kisboltokban, saját tulajdonú üzletekben látja a növekedés lehetőségét. A MasterCard ezért az idén széles körű elfogadói kampány elindítását tervezi a kereskedők körében annak érdekében, hogy az alacsony lefedettségű kiskereskedői szektorban is népszerűsítse a kártyaelfogadást. (2007. végén első alkalommal rendezték meg "Az év bankkártyája 2007" pályázatot, melyen a különböző típusú hazai fizetőkártyák a külcsín alapján mérettettek meg.)

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo