Szakmai program A konferencia első napján a résztvevők a Leaseurope új főtitkárától, Tanguy Van de Werve-től hallhattak angol nyelvű beszámolót a Leaseurope működéséről, majd a Román Lízingszövetség főtitkára, Adrian P. Dodita mutatta be a hazai lízingcégek számára rendkívül nagy lehetőségeket rejtő román lízingpiacot. A magas színvonalú szakmai program keretében a Deloitte Tanácsadó Zrt. képviseletében Oszkó Péter az aktuális adókérdésekről tartott előadást, Dr. Tiber Péter az ügyfélszolgálati és behajtási tevékenység egyedi megközelítéséről tájékoztatta a jelenlévőket, majd a szegmensben újdonságnak számító speciális garanciáról számolt be a Hitelgarancia Zrt. képviseletében Király Zsolt. A délelőtti programsorozatot Dr. Varga Tamás compliance-ről szóló előadása zárta.
A General Motors Southeast-Europe vezetője, Megyeri György a jelenlegi európai autópiaci trendekről, Surányi György a nehézségekkel küzdő magyar gazdaságról, majd a Szövetség 2006. július 1-én megválasztott új elnöke, Báti Balázs a magyar lízingpiac 2006. évi első háromnegyed évéről tartott beszámolót. A délutáni párhuzamos előadásokat a GÉMOSZ elnöke, Gablini Gábor nyitotta meg a magyar autópiacról szóló előadásával, illetve a Kuhn Kft. ügyvezetője, Vass László mutatta be az építőipari gépek nemzetközi és magyar piacát.
A szakmai programok zárásaként Salamon Adorján, az Eston International képviselője ingatlanpiaci, illetve a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének elnöke, Galambos István előadásában a nemzetközi és magyar truck piaci helyzetről kaptak átfogó képet a konferencia résztvevői.
Közgyűlés
Szombat délelőtt a Magyar Lízingszövetség rendes közgyűlésére került sor, ahol először a 11 szakmai bizottság vezetője számolt be a bizottságok munkájáról, majd a Közgyűlés 5 új tagvállalat (Business Lease Hungaria Kft., Grenkeleasing Magyarország Kft., Milton Finanszírozási Zrt., Ober Pénzügyi Lízing Zrt., OTP Lakáslízing Zrt.) felvételéről döntött.
A Lízingszövetség egyre hangsúlyosabban vállalja fel az érdekképviseleti tevékenységet: jó esély van arra, hogy ennek köszönhetően megszűnik az EU-támogatások lízingre hátrányos megkülönböztetése, illetve elérhetőnek tűnik, hogy a támogatásokat a futamidő elején folyósítsák. A hazai gyakorlattal kapcsolatban is történtek lépések, jövőre várhatóan a 2005-ös módszerek szerint lehet a lízingcégeknek újra elhatárolniuk a deviza árfolyam-különbözetéből származó veszteségeiket, és egyeztetések folynak az illetékesekkel, hogy a jövőben ne csak a pénzügyi lízinggel foglalkozó finanszírozók kaphassanak illetékmentességet. Az Autó Bizottság jelentős erőfeszítéseket tesz a személygépjármű finanszírozásban az önszabályozás felé: a minimális önrészt 10 %-ban, a maximális futamidőt 100 hónapban határoznák meg.