A brit Research International kutatóintézet által, a MasterCard megbízásából készített tanulmány szerint az EU-ban működő kis- és középvállalatok vezetői változatlanul magabiztosak üzleti jövőjüket illetően. A kutatásban megkérdezett KKV vezetők 80 százalék a állította biztosan, hogy cége 5 év múlva is prosperálni fog. A szektor vezetői egyértelműen nyitottak az új technológiai fejlesztések befogadására és használatára, amennyiben az újabb üzleti lehetőségek kiaknázását teszi lehetővé. Mindemellett az európai KKV-k vezetők egyetértenek abban, hogy az innováció nélkülözhetetlen összetevője az üzleti sikernek: az e-kereskedelem újításait - például az üzleti hitelkártyákat - olyan eszközöknek tekintik, melyek segítségével a nagyobb piaci szereplők mellett is versenyképesek maradhatnak.
Miért használ üzleti hitelkártyát egy európai KKV vezető? A megkérdezettek 61 százaléka a a fizetések kényelmes nyomonkövethetőségét emelte ki, mint elsődleges szempontot, 55 százaléka a az online szolgáltatásokat tartotta legfontosabbnak, míg 21 %-uk az üzleti hitelkártyák különböző könyvelési szoftverekkel való kompatibilitását hangsúlyozta.
"Bár a Magyarországon kibocsátott üzleti hitelkártyák száma még csupán néhány ezerre tehető, a bankok már felismerték a kis -és középvállalatokban rejlő üzleti lehetőségeket, valamint a hitelkártya vitathatatlan előnyeit a likviditás kezelés és az üzleti költések ellenőrzése terén. Ezért egyre több hazai bank rukkol elő saját üzleti hitelkártyával" - mondta el Gauder Milán, a MasterCard Europe ügyfélkapcsolati igazgatója. "Tapasztalataink szerint jelenleg a hazai kis- és mikro-vállalkozások legtöbbször lakossági hitelkártyák használatával helyettesítik az üzleti hitelkártyát, jóllehet az utóbbi jóval magasabb hitelkeretet nyújthat - a tendencia mégis kedvező."
Jorn Lambert a MasterCard Europe Fogyasztói és Kereskedelmi Termékekért Felelős Igazgatója elmondta: "Az Európában működő 25 millió kis- és középvállalat kulcsfontosságú az üzleti növekedés szempontjából, hiszen ezek a vállalkozások adják a vállalatok 95 százalékát (2003 Observatory of European SMEs), az EU munkahelyeinek 69 %-át, és termelik az üzleti forgalom több, mint felét."