Kevesen vannak, de magabiztosak

Jóllehet az európai kis- és középvállalatok vezetői körében magas a lakossági hitelkártya birtokosok aránya, az üzleti hitelkártyák elterjedtsége csupán 20 százalék körüli - derül ki a MasterCard megbízásából készült tanulmányból.

A brit Research International kutatóintézet által, a MasterCard megbízásából készített tanulmány szerint az EU-ban működő kis- és középvállalatok vezetői változatlanul magabiztosak üzleti jövőjüket illetően. A kutatásban megkérdezett KKV vezetők 80 százalék a állította biztosan, hogy cége 5 év múlva is prosperálni fog. A szektor vezetői egyértelműen nyitottak az új technológiai fejlesztések befogadására és használatára, amennyiben az újabb üzleti lehetőségek kiaknázását teszi lehetővé. Mindemellett az európai KKV-k vezetők egyetértenek abban, hogy az innováció nélkülözhetetlen összetevője az üzleti sikernek: az e-kereskedelem újításait - például az üzleti hitelkártyákat - olyan eszközöknek tekintik, melyek segítségével a nagyobb piaci szereplők mellett is versenyképesek maradhatnak.

Miért használ üzleti hitelkártyát egy európai KKV vezető? A megkérdezettek 61 százaléka a a fizetések kényelmes nyomonkövethetőségét emelte ki, mint elsődleges szempontot, 55 százaléka a az online szolgáltatásokat tartotta legfontosabbnak, míg 21 %-uk az üzleti hitelkártyák különböző könyvelési szoftverekkel való kompatibilitását hangsúlyozta.

"Bár a Magyarországon kibocsátott üzleti hitelkártyák száma még csupán néhány ezerre tehető, a bankok már felismerték a kis -és középvállalatokban rejlő üzleti lehetőségeket, valamint a hitelkártya vitathatatlan előnyeit a likviditás kezelés és az üzleti költések ellenőrzése terén. Ezért egyre több hazai bank rukkol elő saját üzleti hitelkártyával" - mondta el Gauder Milán, a MasterCard Europe ügyfélkapcsolati igazgatója. "Tapasztalataink szerint jelenleg a hazai kis- és mikro-vállalkozások legtöbbször lakossági hitelkártyák használatával helyettesítik az üzleti hitelkártyát, jóllehet az utóbbi jóval magasabb hitelkeretet nyújthat - a tendencia mégis kedvező."

Jorn Lambert a MasterCard Europe Fogyasztói és Kereskedelmi Termékekért Felelős Igazgatója elmondta: "Az Európában működő 25 millió kis- és középvállalat kulcsfontosságú az üzleti növekedés szempontjából, hiszen ezek a vállalkozások adják a vállalatok 95 százalékát (2003 Observatory of European SMEs), az EU munkahelyeinek 69 %-át, és termelik az üzleti forgalom több, mint felét."

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo