Készüljön fel időben a biztosítóváltásra!

Hat évvel ezelőtt, a biztosítási piac liberalizációját követően a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (KGFB) területén is megszűnt a hatósági díjszabás, ami ebben a szegmensben is éles versenyt eredményezett. A CLB Biztosítási Alkusz elemzése az immár hetedszerre sorra kerülő "kötelező-kampány" küszöbén rövid áttekintést nyújt az elmúlt évek tapasztalatairól, valamint az online biztosítási alkuszoknak ezen a területen betöltött speciális szerepéről.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A KGFB-ről szóló kormányrendelet alapján 2001 óta valamennyi gépjármű-tulajdonosnak évente egyetlen hónap áll rendelkezésére ahhoz, hogy eldöntse: a következő évben is ugyanannál a biztosítónál marad-e, vagy inkább váltani szeretne. Noha már az első évben meghaladta a százezres határt a biztosítót váltók száma, az igazán nagy ugrás 2003-ban következett be: ekkor már 300 ezernél is többen gondolták úgy, hogy érdemes váltaniuk. Tavaly pedig már a félmilliót is elérte ez a szám.

Kampány éve

Váltók száma

2001 (kgfb 2002)

100-150 ezer

2002 (kgfb 2003)

150-200 ezer

2003 (kgfb 2004)

300 ezer

2004 (kgfb 2005)

300 ezer

2005 (kgfb 2006)

350-400 ezer

2006 (kgfb 2007)

500 ezer

Nem csoda, hogy miközben a piacon lévő biztosítók is egyre aktívabb kampányt folytatnak, évről évre egyre több biztosító kínálja ezt a fajta biztosítást. Míg 2002-ben hét biztosító mozgott ezen a piacon, az idén várhatóan már 14-en próbálnak minél több autóst elcsábítani versenytársaiktól. (Még egy jó hír is segíthet a döntésben: jövőre már a biztosító szerzi be a kártürténeti igazolást...)

A verseny élesedése (egyes esetekben harciassá válása) az ügyfelek számára pozitív és negatív következményekkel egyaránt járt. Míg korábban a legolcsóbb és legdrágább ajánlat között éves szinten általában tízezer forint alatt maradt a különbség, ma már az egyes tarifák között akár négyszeres is lehet az eltérés. Ezzel együtt járt a tarifák folyamatos bonyolódása is: míg korábban minden biztosító egy-egy oldalon meg tudta hirdetni aktuális tarifáit, ma már nem egy szereplőnek a négy újságoldal is kevés. A kezdetekkor tapasztalt kedvezményfajták száma 4-5-ről összességében száz fölé nőtt (a gyermekkedvezmény, és a mozgáskorlátozottak kedvezménye mellett olyanokkal is találkozhatunk, mint például a felekezeti kedvezmény vagy polgárőri kedvezmény).

Fentiek alapján nem csodálkozhatunk, ha az ügyfelek egyre nagyobb számban fordulnak a reménytelen próbálkozást jelentő papír-toll-számológép kombinációtól a jóval egyszerűbben kezelhető internetes díjkalkulátorok felé.

Az online alkuszok szerepe ma

Az első internetes kalkulátorprogram már 2001-ben megjelent, ekkor mintegy 250 felhasználó próbálta ki az újdonságot és váltott biztosítót arra támaszkodva. Az áttörésre 2003-ig kellett várni: ekkor már egy hónap alatt több mint 20 ezer ügyfél intézte a biztosítóváltást online alkusz segítségével. (A KGFB-kampány egyik botránya is ehhez köthető. A nagyobb biztosítók ugyanis - arra hivatkozva, hogy a fax nem felel meg az írásbeliség követelményeinek - nem akarták elfogadni az online alkuszi megbízásokat. Ekkor még az érintett ügyfelek megerősítő nyilatkozata kellett a probléma megoldásához, azóta már a polgári törvénykönyv is tartalmazza, hogy a fax hiteles üzenettovábbító eszköz.).

A 100 ezres határt két éve lépte át azok száma, akik a kötelező biztosítást online intézték, tavaly pedig ez a szám már meghaladta a 130 ezret is.

Itt elolvashatja, hogyan ne kössünk kötelezőt...

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo