A tárgyaláson részt vett a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE), a NIT Hungary, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (Fuvosz), a Magyar Autóklub, a Volán Egyesülés, és a Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetsége (KKVSZ) képviselője.
A megbeszélésen a szervezetek ismét jelezték, hogy a díjfizetés kiterjesztése terheik el nem fogadható növekedését okozza. Az érdekképviseletek üdvözölték ugyanakkor, hogy április 1-jétől a D2-D3-as kategóriába tartozó járművek is igénybe vehetik az egy napos matricát, ami eddig csak a D4-es kategóriájú személygépjárművek számára volt elérhető.
A Magyar Autóklub pozitívan értékelte, hogy a személygépkocsikat a változások nem érintik.
Az út-terhelésért
A tárgyaláson a felek megállapították, hogy az útdíjfizetési rendszer kiterjesztése az országos közúthálózat egyes elemeire mind a hazai, mind a nemzetközi fuvarozókat érinti, de minden közúton közlekedő érdeke, hogy az út elhasználódásáért legnagyobb mértékben felelős tehergépjárművek nagyobb arányban járuljanak hozzá az út fenntartását szolgáló bevételekhez.
A GKM a több hónapos jogszabály-előkészítés, a szakmai szervezetekkel történt egyeztetéseken pontos képet és tájékoztatást adott azokról az elképzeléseiről, amelyekkel a tárca a díjfizetés rendszerét igazságosabbá kívánja tenni. A megbeszélésen megállapították, hogy az előkészítés során vitára bocsátott jogszabályok jó alapot nyújtottak a szervezeteknek tagságuk előzetes felkészítéséhez. A rendeletek közigazgatási egyeztetése várhatóan a jövő héten lezárul.