A közigazgatási eljárások egyszerűsítésére és gyorsítására irányuló program eredményeként 2012-ig negyedével kell csökkenteni az adminisztratív terheket, illetve el kell érni azt, hogy azok ne termelődjenek újra. A program elvei közül kiemelkedik, hogy a hatósági eljárásokat, valamint az igazságszolgáltatást gyorsítani, egyszerűsíteni kell, az eljárásokban elektronikusan történjen a kapcsolattartás, az ügyfél csak egy hatósággal álljon kapcsolatban, illetve az indokolatlan engedélyezési eljárást bejelentési kötelezettség váltsa fel. Alapelv az is, hogy a közhiteles adatokat ne kelljen az ügyfélnek igazolnia.
Az intézkedések közük figyelemre érdemes az, amely előírja, hogy a jövő év közepéig minden okmányirodában olyan terminálokat kell elhelyezni, amelyeken bankkártyával is ki lehet fizetni a szolgáltatás díját. Az informatikáért felelős kormánybiztosnak október 1.-jéig be kell mutatnia azt, hogy a hatóságok egymás közti elektronikus kommunikációja miképpen teremthető meg 2011-ig.
A telephely engedélyezésének egyszerűsítésére december 31.-ig kell javaslatot tennie a nemzeti fejlesztési és gazdasági, valamint az igazságügyi és rendészeti miniszternek. Jövő év december 28-ig az érintett minisztereknek meg kell teremteniük az egyablakos hatósági ügyintézés jogszabályi hátterét.
Végül az igazságügyi és rendészeti miniszternek azonnal felül kell vizsgálnia a TEÁOR számok bejelentési kötelezettségének fenntartását. Amennyiben szükséges a számok bejelentésének a fenntartása, akkor is csak egy hatósághoz kelljen azt megtenni, amely többi hatóságnak majd továbbítja az adatokat. A miniszternek a javaslatával szeptember 30-ig kell elkészülnie.