Az érintett szolgáltatások körébe tartoznak a bankszámlák, a kölcsönök, a jelzáloghitelek, valamint a befektetési és biztosítási egyéni szolgáltatások. A bizottság szeretné elérni a fogyasztók elvárásainak megfelelő szolgáltatások nyújtását, választék, érték és minőség biztosítását, amihez Brüsszel szerint jól szabályozott szabad piac és erős verseny kell. Az európai fogyasztók bizalmának növelése a most vitára bocsátott bizottsági meglátás szerint akkor érhető el, ha a fogyasztók szükség esetén megfelelő védelmet kapnak, a pénzügyi szolgáltatók pedig megbízhatóak, és pénzügyi helyzetük stabil.
A harmadik kihívás, hogy a fogyasztók akkor is megtalálják az elvárásaiknak legjobban megfelelő megoldást, ha azt egy tőlük távol letelepedett szolgáltató kínálja. Ez leginkább azáltal érhető el, ha a fogyasztók képesek jó, a helyzetüknek leginkább megfelelő döntéseket hozni. Ez viszont egyrészről jobb pénzügyi alapismereteket, világos, megfelelő és időszerű tájékoztatást, másrészről a hasonlónak tartott termékek közötti igazságos versenyt feltételez.
Az érdekeltek hozzászólásait 2007. július 16-áig fogadják. A hozzászólásokat a következő e-mail címre kell küldeni: [email protected]. Ezeket ellenkező értelmű kérés hiányában közzéteszik a bizottság honlapján.