Problémák a THM-mel
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egyebek mellett azt vizsgálja, hogy a pénzügyi szolgáltatások ismertetői, illetve reklámjai megfelelnek-e a valóságnak, alkalmasak-e arra, hogy az ügyfél helyesen döntsön. Grimm Krisztina, a GVH fogyasztóvédelmi irodájának jogásza példákon illusztrálta a jogsérelmet.
Példaként elmondta: egy kedvezményes teljes hiteldíjmutatóval (THM-mel) kínált kölcsön hirdetéséből nem derült ki, hogy a kedvezmény csak az első három hónapra vonatkozik, illetve hogy az egy hónapra hirdetett kamatmentes (ingyen) hitel már két hét múlva elfogy az áruházban, és az eladó csak kedvezőbb kondícióval tudja adni a terméket.
Negyedével több panasz
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) legfrissebb panasz statisztikáit Bodnár Jánosné, a fogyasztóvédelmi főosztály szakértője ismertette. Tájékoztatása szerint ez év március végéig 1463 panasz érkezett a PSZÁF-hoz, ez negyedével több, mint volt egy évvel korábban. Ebből legtöbb (738, plusz 35,2 százalék) a pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos. A 647 biztosítási panasz viszont csak 16,7 százalékkal több, mint volt 2006. első negyedének a végén.
A bankokkal szemben a legtöbb panaszosnak elszámolási problémája volt, illetve a szolgáltatás minőségét kifogásolta. A biztosítókkal szemben viszont legtöbben azok ügyvitelét - például a kártérítés elhúzódását - panaszolták, az elszámolás itt a második helyen volt. A biztosítók elleni minden három panaszból kettő a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással volt kapcsolatban.