Egyre több a megtévesztő banki reklám?

A pénzügyi termékek reklámjai több esetben megtévesztők, a fogyasztói panaszok száma pedig negyedével nőtt egy év alatt - hangzott el egyebek mellett egy fogyasztóvédelmi konferencián. A Banki Hitel Károsultjainak Egyesülete által rendezett konferencián a pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatban felmerült versenyjogi problémák, valamint panaszok álltak a középpontban.

Problémák a THM-mel

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egyebek mellett azt vizsgálja, hogy a pénzügyi szolgáltatások ismertetői, illetve reklámjai megfelelnek-e a valóságnak, alkalmasak-e arra, hogy az ügyfél helyesen döntsön. Grimm Krisztina, a GVH fogyasztóvédelmi irodájának jogásza példákon illusztrálta a jogsérelmet.

Példaként elmondta: egy kedvezményes teljes hiteldíjmutatóval (THM-mel) kínált kölcsön hirdetéséből nem derült ki, hogy a kedvezmény csak az első három hónapra vonatkozik, illetve hogy az egy hónapra hirdetett kamatmentes (ingyen) hitel már két hét múlva elfogy az áruházban, és az eladó csak kedvezőbb kondícióval tudja adni a terméket.

Negyedével több panasz

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) legfrissebb panasz statisztikáit Bodnár Jánosné, a fogyasztóvédelmi főosztály szakértője ismertette. Tájékoztatása szerint ez év március végéig 1463 panasz érkezett a PSZÁF-hoz, ez negyedével több, mint volt egy évvel korábban. Ebből legtöbb (738, plusz 35,2 százalék) a pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos. A 647 biztosítási panasz viszont csak 16,7 százalékkal több, mint volt 2006. első negyedének a végén.

A bankokkal szemben a legtöbb panaszosnak elszámolási problémája volt, illetve a szolgáltatás minőségét kifogásolta. A biztosítókkal szemben viszont legtöbben azok ügyvitelét - például a kártérítés elhúzódását - panaszolták, az elszámolás itt a második helyen volt. A biztosítók elleni minden három panaszból kettő a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással volt kapcsolatban.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo