A paksiak nyertek

Az idén második alkalommal megrendezett, a jegybank által rendezett középiskolai vetélkedő győztese a paksi Energetikai Szakközépiskola "ECOMIX" csapata lett.

Második alkalommal rendezett országos középiskolai vetélkedőt a Magyar Nemzeti Bank. A "Monetary - közgazdálkodj okosan" elnevezésű megmérettetésen több mint 250, négy diákból és egy felkészítő tanárból álló csapat vett részt. A háromfordulós internetes és helyszíni versengésből álló vetélkedő 1 000 000 forintos fődíját a Paksról érkezett "Ecomix" csapat vihette haza a jegybankelnöktől. A csapat tagjai: Kovács Adrienn, Kövecses Imre, Németh Julianna, Sike Barbara az Energetikai Szakközépiskolában tanulnak, felkészítő tanáruk: Mittlerné Kövér Éva.

A Magyar Nemzeti Bank vállalt célja, hogy törvényben rögzített alapfeladatai elvégzése mellett, megértesse és elfogadtassa a jegybank működését, a monetáris politika mozgatórugóit, egyben növelje a nagyközönség pénzügyi tájékozottságát. Az MNB évek óta szervez a lakosságnak, és különösen a diákságnak szóló, a pénzügyi kultúra fejlesztésére irányuló programokat. Ennek a törekvésnek részeként került sor a Monetary vetélkedősorozat megszervezésére.

A "Monetary - közgazdálkodj okosan" elnevezésű vetélkedő egy olyan oktató-ismeretterjesztő országos verseny az ifjúság számára fontos és hasznos információkat közvetít. Célja, hogy a gazdaság látszólag bonyolult folyamatait egyszerű, közérthető formában tárja a fiatalok elé, megvilágítva az egyes, első látásra nehezen érthető gazdasági döntések okait és lehetséges következményeit.

Az idei vetélkedő 2006 szeptemberében indult, és a csapatok három fordulón keresztül juthattak el a mai döntőbe. Az internetes fordulók után a résztvevőknek két témában kellett esszét írniuk, majd írásaikat prezentációk keretében meg kellett védeniük az MNB szakértőiből álló zsűri előtt. Az elődöntők Győrött, Pécsett, Budapesten, Debrecenben és Szegeden voltak. A játék harmadik fordulója, s egyben a döntője egy, a monetáris politika mechanizmusát bemutató szimulációs feladat, ennek kommunikációja és kérdések alapján a döntéseik megvédése.

A győztesek

A vetélkedőn résztvevő csapatok közül a Paksról érkezett "Ecomix" csapat bizonyult a legjobbnak. A csapat tagjai: Kovács Adrienn, Kövecses Imre, Németh Julianna, Sike Barbara az Energetikai Szakközépiskolában tanulnak, felkészítő tanáruk: Mittlerné Kövér Éva.

Második helyen a debreceni Fazekas Mihály Gimnáziumban tanuló "Mágnások", harmadik helyen a szegedi Kőrösy József Közgazdasági Szakközépiskola diákjaiból álló "Bankrobbantók", negyediken a budapesti Teleki Blanka Közgazdasági Szakközépiskola "5 bázispont" csapata, míg ötödik helyen a mosonmagyaróvári Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola "Bolyai" csapata végzett.

Mind az öt, döntőbe jutott csapat jelentős pénzjutalomban részesült, 1 000 000, 750 000 és 500 000 forintot vihettek haza a dobogósok, míg a döntőben helyezést el nem érő két csapat 250 000 és 100 000 forintot kapott.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo