A magyarok csupán ötöde ért hozzá

A GfK Hungária kéthavonta elkészített Pénzügypiaci Adatszolgáltatások felmérésében - egyebek mellett - a lakosság pénzügyi képzettségét, valamint a pénzügyekkel, pénzintézetekkel kapcsolatos attitűdjeit vizsgálta, melynek során a kutatók a bankkapcsolattal rendelkezők öt csoportba sorolta. Banki kérdésekben legjobban a K&H ügyfelei ismerik ki magukat.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A GfK Hungária Pénzügypiaci Adatszolgáltatások tanulmánya a felnőtt magyar lakosságot pénzügyekkel kapcsolatos ismeretei alapján öt csoportba sorolja, melyek közül a legérdekesebb csoportok a: "szakértők", "érdektelenek", "ellenségesek". A kutatás eredményei szerint a felnőtt magyar lakosság mintegy 20 százaléka tekinthető "pénzügyi szakértőnek". Velük éles ellentétben, a lakosság egyhatoda érdektelen a pénzügyek iránt, míg további egyhatoduk érez teljes közömbösséget a bankokkal, pénzintézetekkel szemben.

A lakosság többi része további két csoportba sorolható. A felnőtt magyarok 20 százaléka "bizalmatlannak", de mégis rendszeresen bankolónak tekinthető, míg harmaduk az "átlagos bankolót" testesíti meg, aki banki szolgáltatásokat rendszeresen vesz igénybe, de ezen túl nem különösebben foglalkoztatják őt a pénzügyek.

20-40 közöttiek értik

A pénzügyekhez leginkább a magas iskolai végzettségű, jó anyagi körülmények között élő személyek értenek. A válaszadók életkorát vizsgálva megállapítható, hogy a 20 és 40 év közöttiek ismerik ki magukat leginkább a pénzügyek terén. Az "ellenségesek" között - ezzel éppen ellenkezőleg - az alacsonyabb végzettségű, idősebb személyek szerepelnek. Sokan közülük budapestiek.

Megfigyelhető, hogy az "érdektelenek" csoportjában a fiatalok (15-19 évesek) vannak túlsúlyban, ami arra enged következtetni, hogy a pénzügyek iránti érdeklődés igazán csak az első kereső tevékenység megkezdése után ébred fel a magyarok körében. (Korábban az MNB által vizsgált felmérésben a hitelfelvétellel kapcsolatban voltak igen nagy eltérések.)


forrás: GfK Hungária - Pénzügypiaci adatszolgáltatások, 2006

A kutatás során vizsgált kérdésekre adott válaszok számos érdekes eredményt mutattak. Bizonyos célcsoportokban a bankválasztás már nagyon tudatos döntés. A "pénzügyi szakértők" - egytől ötig terjedő skálán - 4-esre értékelték annak jelentőségét, hogy melyik bankot választják pénzügyeik intézésére. Ezzel szemben az "ellenségesek" körében ez az átlag csak 2,3. A "pénzügyi szakértők" 4,4-re ítélték a bankok szolgáltatásainak modernségét Magyarországon. A pénzintézetekkel legkevésbé szimpatizálók körében ez az arány viszont csak 3,4.

Az egyes bankok ügyfélkörében meglehetősen komoly eltérések jelentkeznek a különböző attitűddel rendelkező ügyfelek arányait tekintve. A "pénzügyi szakértők" legnagyobb arányban a K&H bank ügyfelei között találhatók meg, melyet a sorban az Unicredit és a CIB Bank követ.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo