A GfK Hungária Piackutató Intézet Pénzügykutatási részlege folyamatosan monitorozza a hazai biztosítási piacot és a piaci szereplők teljesítményét. A folyamatos mérés eredményeit pedig negyedévente publikálja Biztosításpiaci Adatszolgáltatások tanulmányában.
Általában jellemző, hogy 2006. II. negyedévében csökkenő mértékben nőtt a biztosítási piac: az összes megkérdezett közül az új biztosítást kötők aránya 2005 végéhez képest 18,6 százalékról 14,6 százalékra esett vissza. A vizsgált időszakban ugyanakkor a kilépők aránya is csökkent, ám ennél jóval kisebb mértékben: a 2005. év végi 8,6 százalékról 2006. júliusában 6,5 százalékra.
Az egyes biztosítási típusok rangsorában jelentős változás nem következett be a legutóbbi, I. negyedévi adatokhoz képest. Továbbra is az ingatlanbiztosítással rendelkezők vannak a legnagyobb arányban - a biztosítással rendelkezők mintegy háromötöde, azaz 61 százaléka lakását, vagy házát biztosítja. Ezt a típust a kötelező felelősségbiztosítás követi 44 százalékos piaci részesedéssel.
A személybiztosítások közül az elérésre szóló, életbiztosítás vezet, hiszen szinte minden tizedik biztosítással rendelkező honfitársunk köt ilyen biztosítást. A vegyes életbiztosítással rendelkezők aránya 8 százalékos, azaz enyhén emelkedett az elmúlt időszakban, míg a jelenleg leggyakoribb elérésre szóló életbiztosítás piaci aránya némiképp csökkent. Az életbiztosítottak körében egyre nagyobb súllyal esik a latba a megtakarítási céllal történő biztosításválasztás.

Hogyan választunk?
A leendő ügyfeleket egyre növekvő mértékben befolyásolja biztosító választásakor a barátok és ismerősök véleménye. 2005. végén 44 százalék, 2006 II. negyedévében pedig már 55 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy barátai, illetve ismerősei ajánlása alapján választana biztosítót. A következő leggyakoribb szempont praktikus: a megkérdezettek 45 százaléka választana azon biztosítótársaságok közül, amelyeket már ismernek vagy már volt kapcsolatuk vele. A potenciális ügyfelek megnyerése, illetve a meglévő ügyfelek megőrzése érdekében mindenképpen fontos lehet ezek alapján a ügyfélszolgálati tevékenységek minősége.
Az ország régiói közül - a GfK vásárlóerő tanulmánya alapján módosabb - Nyugat-Dunántúli régiókban a legmagasabb a biztosítással rendelkezők aránya, mely mintegy 92,2 százalékra tehető. Ezt követi Észak-Magyarország 85,6 százalékos, valamint Közép-Dunántúl 84,4 százalékos lefedettséggel.