A házunkat még csak-csak biztosítjuk

A GfK Hungária Piackutató Intézet biztosításpiaci adatai alapján a Nyugat-Dunántúli régióban legmagasabb a biztosítással rendelkezők aránya. Az életbiztosítással rendelkezők egyre inkább a megtakarítási célú biztosításokat részesítik előnyben.

A GfK Hungária Piackutató Intézet Pénzügykutatási részlege folyamatosan monitorozza a hazai biztosítási piacot és a piaci szereplők teljesítményét. A folyamatos mérés eredményeit pedig negyedévente publikálja Biztosításpiaci Adatszolgáltatások tanulmányában.

Általában jellemző, hogy 2006. II. negyedévében csökkenő mértékben nőtt a biztosítási piac: az összes megkérdezett közül az új biztosítást kötők aránya 2005 végéhez képest 18,6 százalékról 14,6 százalékra esett vissza. A vizsgált időszakban ugyanakkor a kilépők aránya is csökkent, ám ennél jóval kisebb mértékben: a 2005. év végi 8,6 százalékról 2006. júliusában 6,5 százalékra.

Az egyes biztosítási típusok rangsorában jelentős változás nem következett be a legutóbbi, I. negyedévi adatokhoz képest. Továbbra is az ingatlanbiztosítással rendelkezők vannak a legnagyobb arányban - a biztosítással rendelkezők mintegy háromötöde, azaz 61 százaléka lakását, vagy házát biztosítja. Ezt a típust a kötelező felelősségbiztosítás követi 44 százalékos piaci részesedéssel.

A személybiztosítások közül az elérésre szóló, életbiztosítás vezet, hiszen szinte minden tizedik biztosítással rendelkező honfitársunk köt ilyen biztosítást. A vegyes életbiztosítással rendelkezők aránya 8 százalékos, azaz enyhén emelkedett az elmúlt időszakban, míg a jelenleg leggyakoribb elérésre szóló életbiztosítás piaci aránya némiképp csökkent. Az életbiztosítottak körében egyre nagyobb súllyal esik a latba a megtakarítási céllal történő biztosításválasztás.


Az egyes biztosítástípusokkal rendelkezők aránya Magyarországon, 2006. I-II. negyedév (%) - forrás: GfK Hungária

Hogyan választunk?

A leendő ügyfeleket egyre növekvő mértékben befolyásolja biztosító választásakor a barátok és ismerősök véleménye. 2005. végén 44 százalék, 2006 II. negyedévében pedig már 55 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy barátai, illetve ismerősei ajánlása alapján választana biztosítót. A következő leggyakoribb szempont praktikus: a megkérdezettek 45 százaléka választana azon biztosítótársaságok közül, amelyeket már ismernek vagy már volt kapcsolatuk vele. A potenciális ügyfelek megnyerése, illetve  a meglévő ügyfelek megőrzése érdekében mindenképpen fontos lehet ezek alapján a ügyfélszolgálati tevékenységek minősége.

Az ország régiói közül - a GfK vásárlóerő tanulmánya alapján módosabb - Nyugat-Dunántúli régiókban a legmagasabb a biztosítással rendelkezők aránya, mely mintegy 92,2 százalékra tehető. Ezt követi Észak-Magyarország 85,6 százalékos, valamint Közép-Dunántúl 84,4 százalékos lefedettséggel.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo