A bankok nem vallják be

A First Data International ismertette felmérésének eredményét az Európában, a Közép-Keleten és az Afrikában előfordult banki csalásokkal kapcsolatban. A régió 52 bankjának, a banki csalásokkal foglalkozó szakemberei, a banki csalások ellen szorosabb együttműködést javasolnak. A szakemberek ugyanakkor elismerik, hogy az együttműködés útjában jelentős akadályok állnak.

A tanulmány - amelyet a First Data International rendelt meg és az Olive Insight független kutatóintézet végzett el - a banki csalásokkal foglalkozó vezető beosztású szakértők tapasztalatait és véleményét vizsgálta az ATM-ekkel, a POS terminálokkal, az internetes banki műveletekkel és a kártya jelenléte nélküli csalásokkal kapcsolatosan.

A tanulmány kulcsfontosságú észrevételei:

  • A csalások globális jellegűek, kifinomultak és progresszívek.

A válaszadók 96 százaléka meg van bizonyosodva arról, hogy a csalások globálisan elterjedtek, kifinomultak és a világ egyik részéről a másikra részére tevődnek át. Így az iparágnak megvan a lehetősége, hogy előre jelezze, hogy a csalások, illetve megelőző intézkedéseket tegyen egy lehetséges támadás bekövetkezése előtt.

  • A bankoknak meg van kötve a kezük.

Az ügyfél tapasztalata miatti aggodalom, illetve a saját versenyképesség megőrzése korlátozólag hat a bankoknak, a csalások visszaszorítására tett erőfeszítésére. Ahogy az egyik válaszadó említi: "A társaságok titkolják a csalások okozta veszteséget, ami megnehezíti a közös munkát." Sok bank véleménye szerint az adatvédelmi törvény is jelentősen hátráltatja az iparági együttműködést, bár európai adatvédelmi szakértők egy nemrégiben tartott First Data fórumon felvetették hogy a probléma inkább a szemléletmóddal és az egyetértéssel kapcsolatos mintsem a jelenlegi jogi rendszer realitásából ered.

  • A szabályozás kényszerzubbony is lehet.

A válaszadók 55 százaléka bízik abban, hogy a szabályozás segíthet a csalás elleni harcban. Mások, különösen Nyugat-Európában, azonban tartanak attól, hogy egy ilyen gyorsan váltózó környezetben a szabályozás túl korlátozónak bizonyul. Katy Worobec, a brit APACS Fizetési Társaság csalás-ellenőrző részlegének vezetője szerint: "A szabályozás esetleg nem venné számításba a banki csalások változó jellegét, valamint nem lenne elég rugalmas hogy eleget tegyen az új kihívásoknak."

  • A bankok legfőképp az új típusú csalások miatt aggódnak.

Manapság a legelterjedtebbek az ATM és POS terminálokkal kapcsolatos csalások. Ezek okozzák ma a nagyobb veszteségeket, de ugyanakkor az internetes csalások komoly fenyegetést jelentenek az egész régióban. Ezek a csalások különösen nagy gondokat okoznak már most egész Nyugat-Európában. Különösen nagy gondot jelent majd ez a csalási mód, ahol az internet használat növekedése várható. Az elkövetők számára az elektronikus banki csalások új módszerei nagyobb "hasznot" kínálnak, mivel ez a módszer több ember gyorsabb megtévesztésére nyújthat lehetőséget, és ezzel egyidejűleg csökkenti a csalók személyes kockázatát.

A válaszadók 38 százaléka jelentette az adathalászati (phising) támadások növekedését és több mint az egyharmada a kártya használat nélküli csalások növekedését. (CNP) Cédric Sarazin, a Cartes Bancaires, az Európai Fizetési Tanács Kártyacsalások Megelőzése Szakosztályának az elnöke szerint: "Az összes jelentősebb piacon egy közös trend figyelhető meg, a CNP tranzakciók egyre több és több csalást generálnak. Bár összességében a banki csalások száma ugyan csökkenőben van, mégis nagyon óvatosnak kell lennünk, mivel a CNP-s csalások könnyen, jóval a mainál nagyobb problémát okozhatnak." 

A csalás elleni harcban a kulcsfegyver a technológia, ami az elsődleges fontosságú a válaszadók több mint fele szerint. Sok társaság vezet be a kártya adatok másolását gátló eszközöket ill. javítja az ATM-ek biztonságát.
Az innovatív adatelemzési módszerek áttekintése jelenleg is zajlik de további kutatások szükségesek. A kapcsolatelemzés például, segít a bankoknak, hogy egy összefüggő képet alkossanak az egyes szervezeteknél elkövetett csalásokról. A bankoknak a technológiák bevezetésével járó költségeket a csalások által keletkezett pénzügyi veszteségek illetve ezen csalások ügyfél bizalomra gyakorolt hatásának fényében kell mérlegelni.

Véleményvezér

Elszabadultak a Magyar Posta árai

Elszabadultak a Magyar Posta árai 

Ez most nem finom.
Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak

Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak 

Az egykori magyar sikerágazat rosszul teljesít.
Szlovákiába érdemes menni élelmiszert vásárolni, a mélybe vitték az ÁFA-t

Szlovákiába érdemes menni élelmiszert vásárolni, a mélybe vitték az ÁFA-t 

Lassan bármerre megyünk kisebb árakkal találkozunk, mint itthon.
Hadházy Ákos megtalálta Orbán Viktort

Hadházy Ákos megtalálta Orbán Viktort 

Reméljük lesz indiai szelfi is.
Megvan az új lengyel minimálbér, alulmaradtunk

Megvan az új lengyel minimálbér, alulmaradtunk 

Hol van már a Magyarország jobban teljesít szlogen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo