4-5 ezer forintot spóroltunk a kötelezővel

Ismét meghaladta az egy milliót a novemberi kötelező biztosítóváltások száma. A sokak által utolsónak nevezett kampányban újabb 20 milliárd forinttal csökkent a kötelező biztosítók összesített díjbevétele. A Biztosítás.hu internetes alkusz által összegyűjtött adatokból kiderül, hogy a biztosítók 2014-től várják a díjak emelkedését.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Ismét meghaladta az egy milliót a novemberi kötelező biztosítóváltások száma. Bár az előzetes várakozások még a díjak stagnálását vetítették előre és a megtakarítható összegek is jelentősen csökkentek az előző évihez képest, mégis közel 1,1 millió jármű kötelező biztosítását cserélték le az autósok novemberben. A 17.000 forintról 12.600 forintra csökkenő váltási átlagdíj még mindig tömegével mozgatta meg az autósokat. A biztosítók közül az Uniqa-t választották a legtöbben - a társaság 180 ezer új szerződést kötött -, őket követi a K&H, a Posta és az Allianz Biztosító Zrt., társaságonként százezer darabot meghaladó új szerzéssel.

Az autósok közül legtöbben ismét az internetes csatornát vették igénybe a kampányban (a váltók 90%-a ellenőrizte a díját az online szolgáltatók segítségével). A kötések és felmondások lebonyolításában is tovább erősödött az internetes alkuszok szerepe, akik immáron a magánszemélyek biztosítóváltásának 50%-át intézték teljes körűen. A legtöbb megtakarítás is az internetes oldalakon vált elérhetővé, köszönhetően az online kedvezményeknek.

Két év múltva díjemelés

A biztosítók, a nem várt újabb díjcsökkentést a károk vártnál kedvezőbb alakulásával indokolták, de most a kampány után már látszik, hogy többen közülük valószínűleg veszteséges üzletágat lesznek kénytelenek elkönyvelni. Mindez a díjak jövőbeni növekedését vetíti előre, persze kérdés, hogy mikor és milyen mértékben.

A Biztosítás.hu internetes alkusz által megkérdezett biztosítótársaságok az idei évre még a díjak stagnálását, de 2014-re már kisebb mértékű emelkedését valószínűsítik. A díjak emelkedésének kedvezhet majd az a tény is, hogy az évfordulót december 31-ről eltoló törvény miatt egyre több autós biztosítási évfordulója tér majd el az év végi dátumtól. Az egyes autósok így nagyobb eséllyel felejtik majd el év közbeni váltási lehetőségüket, ami kevésbé ösztönzi majd versenyre a biztosítótársaságokat.

Rácz István, a Biztosítás.hu ügyvezetője ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy 2011 hasonló időszakához képest 2012 januárjára megháromszorozódtak az interneten keresztül kötött év közbeni kötelező és egyéb biztosítási szerződések. A társaság regisztrált ügyfeleinek száma elérte a 600 ezret és az eredmény is növekedett. Mindez azt mutatja, hogy az autósok már nem csak a kampányban használják az internetes alkuszi kalkulátorokat és év közben is jellemzően ennek a csatornának a segítségével választják ki a legjobb ajánlatokat. A csatorna további erősödését jelzi, hogy a várakozások szerint az idén, a több mint 150 ezer évközi kötelező biztosítás mellett 250-300 ezer utas-, CASCO és lakásbiztosítás is interneten keresztül kerül megkötésre.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo