10 éves trend szakadt meg

Az elmúlt 10 év viszonylatában 2010 volt az első olyan év, amikor nem nőtt számottevően a bankok ügyfélköre. Továbbra is a felnőtt lakosság 82 százaléka rendelkezik bankkapcsolattal. Ez az arány alacsonyabb a Nyugat-Európában tapasztalható helyzethez viszonyítva, de hazánk e tekintetben több kelet-európai országtól is lemaradásban van - derül ki a GfK Hungária Pénzügypiaci Adatszolgáltatások 2010 című összefoglaló tanulmányának legfrissebb eredményeiből.

Sok éves tendencia szakadt meg 2010-ben azzal, hogy a bankok nem tudták növelni együttes ügyfélkörüket. A vizsgált 15-69 éves korú lakosság körében továbbra is négyötödnyi a legalább egy bankkal kapcsolatot ápoló népesség aránya. Pedig kelet-európai összehasonlításban még bőven lenne fejlődési potenciál. Nem csak a gazdaságilag lényegesen fejlettebb Ausztria vagy Szlovénia előzi meg hazánkat ilyen tekintetben, de hasonló a helyzet Csehország, Szlovákia vagy Horvátország vonatkozásában is - állapítható meg a GfK Hungária Pénzügypiaci Adatszolgáltatások 2010 című összefoglaló tanulmányának legfrissebb eredményeiből.


Bankkapcsolattal rendelkezők aránya az egyes korcsoportokban (%)

Némileg kedvezőbb a helyzet, ha csak a gazdaságilag aktívnak tekinthető 25-65 éves korosztály banki kapcsolatait vizsgáljuk. Ebben a korcsoportban 88 százalék feletti a banki szerződéssel rendelkezők aránya. „Különösen a legfiatalabb, középfokú tanulmányaikat végző diákok körében jellemző komoly lemaradás. Magyarországon még nem jellemző az, amely Nyugat-Európában már teljesen elfogadottnak számít, hogy már ebben a korcsoportban is rendelkeznek bankszámlával a fiatalok. Úgy tűnik, hogy mi még szó szerint értelmezzük a zsebpénz fogalmát" - mondta el Bacher János, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója.

Megmaradunk az egyszerű alapszolgáltatásoknál

A magyar bankügyfelek jellemzően csupán alapszolgáltatásokat vesznek igénybe a bankjuktól. Valamivel kevesebb, mint az ügyfelek fele kizárólag folyószámlával vagy bankkártyával rendelkezik. Más termékre, szolgáltatásra nincsen szerződése bankjával. A legaktívabb pénzügyi termékhasználó a 30-39 éves korosztály, körükben mindössze 39 százalék az „egytermékes" ügyfelek aránya.

Az alacsony szintű termékhasználatból adódóan a magyarok meglehetősen kevés bankkal állnak kapcsolatban. Egy bankügyfélre átlagosan 1,2 kiszolgáló bank jut. Ilyen szempontból a teljes lakossághoz képest aktívnak a magas iskolai végzettségű, magas keresettel rendelkező személyek mondhatóak. Az átlaghoz képest magasabb bankkapcsolati számmal rendelkeznek még a megtakarításaikat aktívan kezelők is.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo