Júliusban, amikor az alku még csak főbb részeleteiben körvonalazódott, a BP 18,7 milliárd dollárra tette a költségeket, az amerikai kormány azonban azóta olyan partszakasz-helyreállítási költségeket is felszámolt, amelyeket az olajvállalat korábban nem vett figyelembe. A hétfőn véglegesített egyezség értelmében a BP a természetes erőforrásokban okozott kárért 8,1 milliárd dollárt (ez magában foglalja a cég egy korábbi, egymilliárdos vállalását), a víztisztasági törvény megsértéséért 5,5 milliárd dollárt és kamatokat, az államok és helyi önkormányzatok kárpótlására pedig 5,9 milliárdot fog kifizetni.
A keretösszeg nem tartalmazza azt a 4 milliárd dollárt, amelynek kifizetésébe a BP az ellene irányuló büntető vádemelés ejtése fejében egyezett bele, valamint azokat a milliárdokat, amelyeket a cég kármentő munkálatokra fordított. A megállapodás pontot tesz a BP ellen a 2010-es katasztrófa kapcsán indított legjelentősebb kártérítési per végére. Az Egyesült Államok történetének legsúlyosabb tengeri olajömlése miatt a Mexikói-öböl partján fekvő öt állam, Florida, Alabama, Mississippi, Louisiana és Texas, valamint a szövetségi kormány, továbbá 400, a katasztrófa által érintett helyi önkormányzati szerv indított kártérítési pert a BP ellen 2013-ban. A perben idén született volna ítélet, de ez a megállapodás miatt okafogyottá vált. Ugyanakkor a katasztrófa kapcsán több más,kisebb horderejű ügy is folyamatban van a BP és alvállalkozói ellen.
A BP által üzemeltetett Deepwater Horizon nevű olajkitermelő platformon 2010. április 22-én robbanás történt, (amelyről itt olvashatja akkori írásunkat) majd tűz ütött ki, 11 munkás meghalt, az elsüllyedt platform helyén pedig csaknem 790 millió liter olaj ömlött a tengerbe. Az olaj elérte a Mexikói-öböl partvidékét, súlyos károkat okozva több ágazatnak és az élővilágnak.Egy tavalyi jelentés szerint négy évvel a katasztrófa után is legalább 3200 négyzetkilométernyi területen borította lesüllyedt olaj a tengerfeneket a Mexikói-öbölben.
Az olajcégnek egy saját korábbi közlése szerint a katasztrófával kapcsolatos költségei már a kártérítés megfizetése nélkül is meghaladták a 42 milliárd dollárt. A BP négy hónapos vizsgálat után, 2010 őszén kiadott részletes jelentése szerint a katasztrófát "műszaki hibák összetett, egymással összefüggő sorozata", valamint emberi és tervezési tényezők együtt okozták.