Korlátozná a buszok és teherautók kibocsátását az EU

Hasonlóan a személygépkocsik már elfogadott kibocsátási határértékeihez, a buszok és a tehergépjárművek szén-dioxid és más szennyező anyag kibocsátásának is határt húzna az Európai Bizottság.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem szennyezhetik korlátlanul a levegőt - Kép: SXC

Határértéket vezetne be az Európai Bizottság a buszok és a tehergépjárművek szén-dioxid kibocsátására. Az Unióban forgalmazott új autók széndioxid-kibocsátását a 2015-ös kilométerenkénti 130 g-ról 2020-ra 95 g-ra leszorító szabályokat már februárban megszavazta az Európai Parlament. A 95 grammos határérték a személygépkocsik számára 2020-ban lép életbe.

Az Európai Bizottság szerdai közleményében egyértelművé tette, hogy a tehergépjárművek és buszok kibocsátását szabályozó határértéket legkésőbb 2015-ben meghatározzák, addig kidolgozásra kerül egy, a háztartási eszközöknél  és személygépjárműveknél is alkalmazott certifikációs rendszer. (Az intézkedés elősegítheti az elektromos autók terjedését.)

A Bizottság szerint az intézkedésre azért van szükség, mert a tehergépjárművek az Európai Unió teljes szén-dioxid kibocsátásának 36 százalékáért felelősek. A közlemény szerint a rendszer bevezetéséig kidolgozzák a személyautóknál is alkalmazott extra kibocsátási engedélyek rendszerét is.

Az extra kibocsátási engedélyekkel (a tisztább autók hangsúlyosabb figyelembe vétele az átlag kiszámításakor) 2020 és 2022 között élhetnek a gyártók. Ezek az engedélyek legfeljebb 7,5 g/km széndioxid-kibocsátást engednek meg, és 2016 és 2020 között nem használhatók. A kilométerenként 50 g-nál kevesebb szén-dioxidot kibocsátó autót az átlag kiszámításakor 2020-ban kétszeres, 2021-ben 1,67-szeres, 2022-ben pedig 1,33-szoros szorzóval veszik figyelembe. 2023-ban az átlag kiszámításakor már nem érvényesül szorzó.

Fordulóponton az e-mobilitás
Fordulóponthoz érkezett az e-mobilitás piaca: jelenleg az átmenet időszakában vagyunk, amikor az akkumulátorok ára évente 20-30 százalékkal csökken, amely elképesztő hatást gyakorol a járműiparra.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo