Határértéket vezetne be az Európai Bizottság a buszok és a tehergépjárművek szén-dioxid kibocsátására. Az Unióban forgalmazott új autók széndioxid-kibocsátását a 2015-ös kilométerenkénti 130 g-ról 2020-ra 95 g-ra leszorító szabályokat már februárban megszavazta az Európai Parlament. A 95 grammos határérték a személygépkocsik számára 2020-ban lép életbe.
Az Európai Bizottság szerdai közleményében egyértelművé tette, hogy a tehergépjárművek és buszok kibocsátását szabályozó határértéket legkésőbb 2015-ben meghatározzák, addig kidolgozásra kerül egy, a háztartási eszközöknél és személygépjárműveknél is alkalmazott certifikációs rendszer. (Az intézkedés elősegítheti az elektromos autók terjedését.)
A Bizottság szerint az intézkedésre azért van szükség, mert a tehergépjárművek az Európai Unió teljes szén-dioxid kibocsátásának 36 százalékáért felelősek. A közlemény szerint a rendszer bevezetéséig kidolgozzák a személyautóknál is alkalmazott extra kibocsátási engedélyek rendszerét is.
Az extra kibocsátási engedélyekkel (a tisztább autók hangsúlyosabb figyelembe vétele az átlag kiszámításakor) 2020 és 2022 között élhetnek a gyártók. Ezek az engedélyek legfeljebb 7,5 g/km széndioxid-kibocsátást engednek meg, és 2016 és 2020 között nem használhatók. A kilométerenként 50 g-nál kevesebb szén-dioxidot kibocsátó autót az átlag kiszámításakor 2020-ban kétszeres, 2021-ben 1,67-szeres, 2022-ben pedig 1,33-szoros szorzóval veszik figyelembe. 2023-ban az átlag kiszámításakor már nem érvényesül szorzó.