Korlátozná a buszok és teherautók kibocsátását az EU

Hasonlóan a személygépkocsik már elfogadott kibocsátási határértékeihez, a buszok és a tehergépjárművek szén-dioxid és más szennyező anyag kibocsátásának is határt húzna az Európai Bizottság.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem szennyezhetik korlátlanul a levegőt - Kép: SXC

Határértéket vezetne be az Európai Bizottság a buszok és a tehergépjárművek szén-dioxid kibocsátására. Az Unióban forgalmazott új autók széndioxid-kibocsátását a 2015-ös kilométerenkénti 130 g-ról 2020-ra 95 g-ra leszorító szabályokat már februárban megszavazta az Európai Parlament. A 95 grammos határérték a személygépkocsik számára 2020-ban lép életbe.

Az Európai Bizottság szerdai közleményében egyértelművé tette, hogy a tehergépjárművek és buszok kibocsátását szabályozó határértéket legkésőbb 2015-ben meghatározzák, addig kidolgozásra kerül egy, a háztartási eszközöknél  és személygépjárműveknél is alkalmazott certifikációs rendszer. (Az intézkedés elősegítheti az elektromos autók terjedését.)

A Bizottság szerint az intézkedésre azért van szükség, mert a tehergépjárművek az Európai Unió teljes szén-dioxid kibocsátásának 36 százalékáért felelősek. A közlemény szerint a rendszer bevezetéséig kidolgozzák a személyautóknál is alkalmazott extra kibocsátási engedélyek rendszerét is.

Az extra kibocsátási engedélyekkel (a tisztább autók hangsúlyosabb figyelembe vétele az átlag kiszámításakor) 2020 és 2022 között élhetnek a gyártók. Ezek az engedélyek legfeljebb 7,5 g/km széndioxid-kibocsátást engednek meg, és 2016 és 2020 között nem használhatók. A kilométerenként 50 g-nál kevesebb szén-dioxidot kibocsátó autót az átlag kiszámításakor 2020-ban kétszeres, 2021-ben 1,67-szeres, 2022-ben pedig 1,33-szoros szorzóval veszik figyelembe. 2023-ban az átlag kiszámításakor már nem érvényesül szorzó.

Fordulóponton az e-mobilitás
Fordulóponthoz érkezett az e-mobilitás piaca: jelenleg az átmenet időszakában vagyunk, amikor az akkumulátorok ára évente 20-30 százalékkal csökken, amely elképesztő hatást gyakorol a járműiparra.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo