Kiáll a természetvédelemért a világ egyik legnagyobb élelmiszergyártója

A világ egyik vezető fogyasztási cikkeket gyártó és forgalmazó vállalata, az Unilever 2039-ig egymilliárd eurót fordít természetvédelemre és a természeti erőforrások megőrzésére - közölte a társaság.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A közlemény szerint a vállalat márkái (az Unilever csaknem 400 márka termékeit értékesíti több mint 190 országban) együttesen egymilliárd eurót fektetnek be az Unilever által létrehozott klíma- és természetvédelmi alapba, amelynek forrásait az egyes márkákhoz kapcsolódóan tudják felhasználni, minden olyan projekthez, amely együtt jár tájrehabilitációval, újraerdősítéssel, a szén-dioxid-megkötésével, vadon élő állatok védelmével és a vizek megóvásával.

Ezen felül a vállalat bejelentette, hogy 2039-ig minden termékénél el akarja érni a nettó zéró kibocsátást, a felhasznált alapanyagok beszerzésétől egészen a bolti értékesítésig. A folyamat részeként a beszállítók számára egy olyan rendszert állítanak fel, amelyben minden számlán szerepelnie kell az adott áruk és szolgáltatások karbonlábnyomának.

Mindezek mellett az Unilever jelezte, hogy csatlakozik a Világbank által létrehozott, 2030 Water Resources Grouphoz is azért, hogy segítse ellenállóbbá tenni a vízgazdálkodást az olyan vízhiánnyal fenyegetett piacokon, mint India, Brazília, Dél-Afrika, Vietnam vagy Indonézia.

A vízforrások további védelme érdekében a vállalat célul tűzte ki, hogy 2030-ra minden termékének összetételét biológiailag lebonthatóra alakítja át, ezzel minimalizálva termékeinek hatását a vizekre és a vizes ökoszisztémákra. Bár a jelenleg használt összetevők egy részének nincs életképes, biológiailag lebontható alternatívája, az Unilever partnerek bevonásával azon dolgozik, hogy megtalálja a megfelelő megoldásokat.

A társaság azért tett új vállalásokat, mert idén véget ért a 2010-ben meghirdetett Unilever Fenntarthatósági Terv. A program sikerei közül példaként említette: 32 százalékkal mérsékelték az Unilever termékeinek fogyasztói felhasználására jutó teljes hulladéklábnyomát, már egy gyárból sem szállítanak hulladékot lerakókba, a termelésből fakadó üvegházhatású gázkibocsátást 50 százalékkal csökkentették, és minden telephelyen 100 százalékban megújuló forrásból származó hálózati villamos energiát használnak.

Az Unilever a világ 69 országában több mint 300 gyárral rendelkezik, az ezekben előállított késztermékeknek köszönhetően a vállalatcsoport 2019-ben 52 milliárd euró értékű forgalmat bonyolított le.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo