Kiáll a természetvédelemért a világ egyik legnagyobb élelmiszergyártója

A világ egyik vezető fogyasztási cikkeket gyártó és forgalmazó vállalata, az Unilever 2039-ig egymilliárd eurót fordít természetvédelemre és a természeti erőforrások megőrzésére - közölte a társaság.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A közlemény szerint a vállalat márkái (az Unilever csaknem 400 márka termékeit értékesíti több mint 190 országban) együttesen egymilliárd eurót fektetnek be az Unilever által létrehozott klíma- és természetvédelmi alapba, amelynek forrásait az egyes márkákhoz kapcsolódóan tudják felhasználni, minden olyan projekthez, amely együtt jár tájrehabilitációval, újraerdősítéssel, a szén-dioxid-megkötésével, vadon élő állatok védelmével és a vizek megóvásával.

Ezen felül a vállalat bejelentette, hogy 2039-ig minden termékénél el akarja érni a nettó zéró kibocsátást, a felhasznált alapanyagok beszerzésétől egészen a bolti értékesítésig. A folyamat részeként a beszállítók számára egy olyan rendszert állítanak fel, amelyben minden számlán szerepelnie kell az adott áruk és szolgáltatások karbonlábnyomának.

Mindezek mellett az Unilever jelezte, hogy csatlakozik a Világbank által létrehozott, 2030 Water Resources Grouphoz is azért, hogy segítse ellenállóbbá tenni a vízgazdálkodást az olyan vízhiánnyal fenyegetett piacokon, mint India, Brazília, Dél-Afrika, Vietnam vagy Indonézia.

A vízforrások további védelme érdekében a vállalat célul tűzte ki, hogy 2030-ra minden termékének összetételét biológiailag lebonthatóra alakítja át, ezzel minimalizálva termékeinek hatását a vizekre és a vizes ökoszisztémákra. Bár a jelenleg használt összetevők egy részének nincs életképes, biológiailag lebontható alternatívája, az Unilever partnerek bevonásával azon dolgozik, hogy megtalálja a megfelelő megoldásokat.

A társaság azért tett új vállalásokat, mert idén véget ért a 2010-ben meghirdetett Unilever Fenntarthatósági Terv. A program sikerei közül példaként említette: 32 százalékkal mérsékelték az Unilever termékeinek fogyasztói felhasználására jutó teljes hulladéklábnyomát, már egy gyárból sem szállítanak hulladékot lerakókba, a termelésből fakadó üvegházhatású gázkibocsátást 50 százalékkal csökkentették, és minden telephelyen 100 százalékban megújuló forrásból származó hálózati villamos energiát használnak.

Az Unilever a világ 69 országában több mint 300 gyárral rendelkezik, az ezekben előállított késztermékeknek köszönhetően a vállalatcsoport 2019-ben 52 milliárd euró értékű forgalmat bonyolított le.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo