Kiáll a természetvédelemért a világ egyik legnagyobb élelmiszergyártója

A világ egyik vezető fogyasztási cikkeket gyártó és forgalmazó vállalata, az Unilever 2039-ig egymilliárd eurót fordít természetvédelemre és a természeti erőforrások megőrzésére - közölte a társaság.

A közlemény szerint a vállalat márkái (az Unilever csaknem 400 márka termékeit értékesíti több mint 190 országban) együttesen egymilliárd eurót fektetnek be az Unilever által létrehozott klíma- és természetvédelmi alapba, amelynek forrásait az egyes márkákhoz kapcsolódóan tudják felhasználni, minden olyan projekthez, amely együtt jár tájrehabilitációval, újraerdősítéssel, a szén-dioxid-megkötésével, vadon élő állatok védelmével és a vizek megóvásával.

Ezen felül a vállalat bejelentette, hogy 2039-ig minden termékénél el akarja érni a nettó zéró kibocsátást, a felhasznált alapanyagok beszerzésétől egészen a bolti értékesítésig. A folyamat részeként a beszállítók számára egy olyan rendszert állítanak fel, amelyben minden számlán szerepelnie kell az adott áruk és szolgáltatások karbonlábnyomának.

Mindezek mellett az Unilever jelezte, hogy csatlakozik a Világbank által létrehozott, 2030 Water Resources Grouphoz is azért, hogy segítse ellenállóbbá tenni a vízgazdálkodást az olyan vízhiánnyal fenyegetett piacokon, mint India, Brazília, Dél-Afrika, Vietnam vagy Indonézia.

A vízforrások további védelme érdekében a vállalat célul tűzte ki, hogy 2030-ra minden termékének összetételét biológiailag lebonthatóra alakítja át, ezzel minimalizálva termékeinek hatását a vizekre és a vizes ökoszisztémákra. Bár a jelenleg használt összetevők egy részének nincs életképes, biológiailag lebontható alternatívája, az Unilever partnerek bevonásával azon dolgozik, hogy megtalálja a megfelelő megoldásokat.

A társaság azért tett új vállalásokat, mert idén véget ért a 2010-ben meghirdetett Unilever Fenntarthatósági Terv. A program sikerei közül példaként említette: 32 százalékkal mérsékelték az Unilever termékeinek fogyasztói felhasználására jutó teljes hulladéklábnyomát, már egy gyárból sem szállítanak hulladékot lerakókba, a termelésből fakadó üvegházhatású gázkibocsátást 50 százalékkal csökkentették, és minden telephelyen 100 százalékban megújuló forrásból származó hálózati villamos energiát használnak.

Az Unilever a világ 69 országában több mint 300 gyárral rendelkezik, az ezekben előállított késztermékeknek köszönhetően a vállalatcsoport 2019-ben 52 milliárd euró értékű forgalmat bonyolított le.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo