Kóka János a megbeszélést követően újságíróknak azt monda, hogy a Nabucco nem egyszerűen üzlet, hanem Európa földgázellátásának biztonságpolitikai kérdése is. Véleménye szerint Azerbajdzsán, Türkmenisztán, Irak és Egyiptom mellett a távolabbi jövőben Irán is a beszállítók közé tartozhat. Aláhúzta: a vezeték építésének politikai kockázata is van, amit a cégek a jelenlegi világgazdasági válságban nem tudnak kezelni, ezért van szükség a projekt előfinanszírozására.
Kóka János a keddi tanácskozástól a résztvevő országok és az Európai Unió határozott politikai elkötelezettségének megerősítését várja. Kifejtette: az EU-nak a Nabucco az egyik energetikai projektje, talán nem is a legfontosabb, de a közép-kelet-európai térségnek ez a legjelentősebb. Elmondta: nemcsak az ellátásbiztonságot szolgálják az új gázforrások, hanem az árak karbantartását is. Az olajnak van nemzetközi piaca, így az elmúlt időszakban harmadára csökkent az olaj ára, az orosz gázmonopólium viszont diktálja az árakat - magyarázta Kóka János.
Kóka János kifejtette: Európának 2020-ra a jelenleginél évi 150-160 milliárd köbméterrel több földgázra lesz szüksége, és ebből a Nabuccón 31 milliárd köbméter jöhetne. Hozzáfűzte: sem az orosz gáznak, sem a cseppfolyós gáznak (LNG) nem versenytársa a Nabucco.