Megfelelő kommunikáció
A fenntartóhatóságra vonatkozó állítások és termékjellemzők esetében kiemelten fontos, hogy a vállalatok világos és egyértelmű nyelvezetet használjanak, valamint, hogy azok igazolhatóak legyenek. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2020 decemberében közzétette ún. „Zöld marketing” tájékoztatóját, mely támogatja a vállalkozásokat a megfelelő környezetbarát és fenntarthatósággal kapcsolatos reklámgyakorlatok kialakításában. A tájékoztató, illetve egyéb nemzetközi keretrendszerek (pl. GRI) előírásai átfogó útmutatóként szolgálnak a környezeti fenntarthatósággal kapcsolatos információk megfelelő közzétételében és a zöldremosási kockázatok csökkentésében. Érdemes továbbá megfontolni a vállalat ESG-állításainak külső szakértő általi hitelesítését is.
A H&M és a Decathlon példája alapján valamennyi vállalkozás számára javasolt a fenntarthatósággal kapcsolatos állításaik és kommunikációjuk felülvizsgálata és az azokra vonatkozó nemzetközi és hazai iránymutatások szerinti aktualizálása a reputációs kockázat csökkentése érdekében. Ez azonban csak a jéghegy csúcsa; a vállalatok zöld állításainak elsősorban megfelelően megalapozott és valós adatokra kell épülniük - foglalta össze Borek Flóra.