Ezeket a műanyagokat jövőre már ne keresse a Lidlnél

A Lidl  jövő év végéig megszünteti az áruházaiban kapható egyszer használatos műanyag termékek forgalmazását. Ez érinti a szívószálak, az eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák értékesítését.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Miután a Lidl 2018 áprilisában bejelentette, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkenti a műanyag felhasználását, a vállalat máris újabb konkrét intézkedést vezet be.

Ennek első lépéseként a Lidl Magyarország 169 áruházában 2019 végéig megszünteti az egyszer használatos műanyag termékek – a szívószálak, az eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák – értékesítését.

Kép: Lidl

A vállalat a beszállítóival együttműködve azon dolgozik, hogy az egyszer használatos műanyagok helyett alternatív és újrahasznosítható anyagok felhasználásával állítsa elő a termékeket. Második lépésben a Lidl arra törekszik, hogy az azonnal fogyasztható, azaz „ready to eat” és üdítőital termékek mellől folyamatosan kivonja az értékesítésből a hozzácsomagolt műanyag evőeszközöket és szívószálakat.

"Műanyag-stratégiánk egyértelmű célkitűzéseket fogalmaz meg, amely a következőt jelenti: elkerülni–csökkenteni–újrahasznosítani. Azzal, hogy megszüntetjük az egyszer használatos műanyag termékek forgalmazását, csökkentjük a műanyag-felhasználást, tudatos és felelősségteljes vállalatként hosszú távon tudunk hozzájárulni környezetünk megóvásához " – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország kommunikációs vezetője.

Ötszintű minősítési rendszer a zöld termékeknek
Versenyelőnyre tehetnek szert azok a termékek, melyeknél a gyártók bizonyítani tudják és kihangsúlyozzák a marketingben, hogy környezetbarát módon állították elő őket, és alapanyagaik könnyen újrahasznosíthatók. Nő az ökotudatos fogyasztók száma, és nekik ilyen címkékre lesz szükségük, hogy eldöntsék, mely terméket veszik meg.
A Lidl Magyarország azt tervezi, hogy 2019 év végéig minden raktárkészletét értékesíti, majd fokozatosan átáll a környezetkímélőbb alternatívákra, így biztosítva a vásárlóközönség számára, hogy a már jól ismert és kedvelt termékeket a jövőben is megtalálják az áruházak polcain.

A Lidl Magyarország az energiaitalok egységcsomagolásával indítja a műanyaghulladék visszaszorítására irányuló intézkedéseit: augusztusban a megújult csomagolásnak köszönhetően a Lidl sajátmárkás energiaitalok papírtálcáiról eltűnik a műanyag, ennek eredményeként hazánkban évente közel öt tonnával kevesebb fóliát kell majd csomagolásra felhasználni. A Lidl Magyarország más árucsoportok esetében is a legmegfelelőbb csomagolási koncepció kialakítására törekszik.

„Áruházainkban és logisztikai központjainkban a munkafolyamatok során keletkezett műanyagokat és fóliaanyagokat már most is 90 százalékot meghaladó mértékben hasznosítjuk újra. Arra törekszünk, hogy továbbcsökkenthessük a műanyag-felhasználást, az újrahasznosítás mértékét pedig növeljük” – tette hozzá az elmondottakhoz Tőzsér Judit.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.
 

 

 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo