Duplájára emelnék az elektromos kocsik utáni támogatást

Eddig csak az alacsony jövedelmű családoknak volt elérhető ez a támogatás. 2018-tól minden francia állampolgárnak járna, sőt viszonylag új használt autók vételénél is igénybe lehetne venni.

Összeomlik a magyar egészségügy?
Mennyi pénz hiányzik a rendszerből?
Mitől lesznek rövidebb várólisták?
Csak a magánegészségügyre számíthatunk?
Online Klasszis Klub élőben Rékassy Balázzsal

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. szeptember 18. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Franciaország 2018-as állami költségvetésében egy sor új adókedvezményt és támogatást vezetne be Emmanuel Macron kormánya. Nicolas Hulot energia- és környezetvédelmi miniszter a Liberation francia napilapban ismertette a terveket:

  • Az eddig csak alacsony jövedelmű családoknak elérhető 500–1000 eurós támogatás, mellyel a kevésbé szennyező autóra való átállást támogatták, 2018-ban már minden állampolgár által igénybe vehető lenne, akik 1997 előtt regisztrált benzines autóval vagy 2001 előtt regisztrált dízelüzemű autóval rendelkeznek.
  • A viszonylag új használt autók megvételét is támogatná az állam, ha azok alacsony üvegházgázemisszióval működnek.
  • Az alacsony jövedelmű családoknál megemelnék ezt az autóvásárlási támogatást 2000 euróra. Náluk a használt autó árának több mint feléig terjedhet az állami támogatás.
  • Ha elektromos autókat vesz bárki, a jelenlegi 6000 eurós támogatáson felül további 2000 eurót is kapna.
Fotó: Flickr/Mutualité Francaise
  • A házak hőszigetelését 2019-től úgy támogatná a kormány, hogy nem adókedvezményeket kapnának a családok, mint eddig, hanem amint felkerült a ház falaira a hőszigetelés, 3000 euró járna nekik. A kormány ezt a módosítást azzal indokolja, a családoknak nincs elegendő forrása ahhoz, hogy maguk előfinanszírozzák a korszerűsítést, s várjanak, hogy hónapokkal később az összeget jóvá írják a hatóságok adókedvezményként.
  • 3000 eurót kapnának azok az alacsony jövedelmű családok, melyek a régi, dízelalapú fűtésről áttérnének a megújuló energiával való fűtésre (biomassza, tehát fával történő vagy hőszivattyús fűtés).
Franciaországban közel hárommillió régi gépjárműt cserélhetnének le az új állami támogatási rendszerben. A kormány azt reméli, hogy a lakosság legalább 100 ezer autóra igénybe fogja venni a támogatást már 2018-ban.

Franciaország a jelenlegi 30,5 euróról 2018-ban 44,6 euróra nyomná fel az üvegházgázkibocsátás tonnánkénti árát, vagyis a karbonkvóták árfolyamát, majd 2030-ra fokozatosan 100 euróra emelné. Ezt még a 2015-ös energiaátállási törvényben tűzte ki célul a kormány.

Forrás: Reuters

Nem használhatjuk a teafőzőt, ha az elektromos autót töltjük a garázsban
Anglia 2040-től betiltja az új gyártású benzin- és dízelüzemű autók értékesítését. Ahhoz viszont, hogy az áramhálózat elbírja a megnövekedett számú elektromos autók energiaigényét, korszerűsítésekre van szükség. Ez drága mulatság.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.
Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya

Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya 

Szép vagy, gyönyörű vagy, Magyarország.
Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók

Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók 

A tudáspiacon a nulla eredmény rendszerszintű hibát jelez.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo