Sármosnak tartanak bennünket

Magyarországon jó irányba fejlődik a turisztikai ágazat az Európai Turisztikai Bizottság elnöke szerint. Vannak elmaradásaink is, ahol erősíteni kell.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

"Magyarország az Európai Unióhoz újonnan csatlakozott országokkal együtt jelentős erőfeszítéseket tett és tesz, hogy lehetőleg minél nagyobb szeletet ragadjon ki az idegenforgalmi tortából. A magyarok felismerték lehetőségeiket, jó úton haladnak, de az igazi siker még nélkülöz néhány fontos feltételt" - mondta Arthur Oberascher. Az Európai Turisztikai Bizottság (ETC) elnöke a Magyar Turizmus Zrt. vendégeként két napot töltött a Dél-Dunántúlon.

Az európai államok nemzeti turisztikai hivatalait tömörítő szervezet osztrák elnöke szerint a magyarok eddig elsősorban a város- és fürdőturizmusukról voltak ismertek. A szolgáltatásokkal kapcsolatos igények növekedése és a jobb eladhatóságuk érdekében azonban egyre fontosabbá válik, hogy régiós, illetve országos szinten is egyre több integrált termékkel jelentkezzenek a turizmus piacán.

Meg kell érteni, hogy egy turisztikai termék nem a hotelben kezdődik és ott is fejeződik be. Mellé számos más saját, egyedi programot lehet kínálni. (Így leszünk versenyben a környező országokkal.) Például horgászati lehetőségeket a pecásoknak, természeti környezetet a természetfotózást kedvelőknek - mondta.

Búcsút kell intenie a tömeges marketingnek

Ehhez olyan "professzionális célállomás menedzsmentek" létrehozására lenne szükség, amelyek összefogják az ágazatban tevékenykedő vállalkozókat, szakmai szervezeteket, és részt vesznek a programcsomagok összeállításában. Arthur Oberascher úgy vélte, fontos az is, hogy az integrált termékek minden létező csatornán a megfelelő célközönséghez jussanak.

Magyarországnak ehhez búcsút kell intenie a tömeges marketingnek, az általános reklámoknak, amik arról szólnak, hogy tetszetősek a városok, jó a gyógyvíz és szépek a nők. Ehelyett közvetlenül a konkrét célcsoportra kell fókuszálni. Nincs szükség rá, hogy az egész világnak elmondják például, milyen jók a magyar gyógyfürdők. Elég annak a rétegnek, amelynek olyan betegségei vannak, amiket ezekben az intézményekben lehet eredményesen gyógyítani.

Kevesek vagyunk on-line

Az ETC elnöke rámutatott, hogy komoly lehetőségek vannak az internetes reklámozásban, továbbá az egyre népszerűbb on-line foglalások kiterjesztésében. Utóbbi tekintetében Magyarországnak vannak elmaradásai. Arthur Oberascher példaként hozta fel, hogy az Európába készülő kanadaiak már nyolcvan százaléka on-line intézi szállását, programjait és ez az európai utazók körében is egyre népszerűbb lesz. A magyar szállásadók közül viszont még viszonylag kevesen élnek vele.

A turisztikai szakember határozottan cáfolta azokat a sajtóban időről-időre megjelenő véleményeket, amelyek szerint a magyarok nem elég vendégszeretők, és rosszul bánnak a turistákkal. Az ő tapasztalata az, hogy "a magyarok a legvidámabb és legsármosabb emberek közé tartoznak", bár igaz, hogy itt-ott lehetne javítani a vendéglátók hozzáállásán, és az eddiginél nagyobb hangsúlyt fektetni az alkalmazottak képzésére, továbbképzésére.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo