Sármosnak tartanak bennünket

Magyarországon jó irányba fejlődik a turisztikai ágazat az Európai Turisztikai Bizottság elnöke szerint. Vannak elmaradásaink is, ahol erősíteni kell.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

"Magyarország az Európai Unióhoz újonnan csatlakozott országokkal együtt jelentős erőfeszítéseket tett és tesz, hogy lehetőleg minél nagyobb szeletet ragadjon ki az idegenforgalmi tortából. A magyarok felismerték lehetőségeiket, jó úton haladnak, de az igazi siker még nélkülöz néhány fontos feltételt" - mondta Arthur Oberascher. Az Európai Turisztikai Bizottság (ETC) elnöke a Magyar Turizmus Zrt. vendégeként két napot töltött a Dél-Dunántúlon.

Az európai államok nemzeti turisztikai hivatalait tömörítő szervezet osztrák elnöke szerint a magyarok eddig elsősorban a város- és fürdőturizmusukról voltak ismertek. A szolgáltatásokkal kapcsolatos igények növekedése és a jobb eladhatóságuk érdekében azonban egyre fontosabbá válik, hogy régiós, illetve országos szinten is egyre több integrált termékkel jelentkezzenek a turizmus piacán.

Meg kell érteni, hogy egy turisztikai termék nem a hotelben kezdődik és ott is fejeződik be. Mellé számos más saját, egyedi programot lehet kínálni. (Így leszünk versenyben a környező országokkal.) Például horgászati lehetőségeket a pecásoknak, természeti környezetet a természetfotózást kedvelőknek - mondta.

Búcsút kell intenie a tömeges marketingnek

Ehhez olyan "professzionális célállomás menedzsmentek" létrehozására lenne szükség, amelyek összefogják az ágazatban tevékenykedő vállalkozókat, szakmai szervezeteket, és részt vesznek a programcsomagok összeállításában. Arthur Oberascher úgy vélte, fontos az is, hogy az integrált termékek minden létező csatornán a megfelelő célközönséghez jussanak.

Magyarországnak ehhez búcsút kell intenie a tömeges marketingnek, az általános reklámoknak, amik arról szólnak, hogy tetszetősek a városok, jó a gyógyvíz és szépek a nők. Ehelyett közvetlenül a konkrét célcsoportra kell fókuszálni. Nincs szükség rá, hogy az egész világnak elmondják például, milyen jók a magyar gyógyfürdők. Elég annak a rétegnek, amelynek olyan betegségei vannak, amiket ezekben az intézményekben lehet eredményesen gyógyítani.

Kevesek vagyunk on-line

Az ETC elnöke rámutatott, hogy komoly lehetőségek vannak az internetes reklámozásban, továbbá az egyre népszerűbb on-line foglalások kiterjesztésében. Utóbbi tekintetében Magyarországnak vannak elmaradásai. Arthur Oberascher példaként hozta fel, hogy az Európába készülő kanadaiak már nyolcvan százaléka on-line intézi szállását, programjait és ez az európai utazók körében is egyre népszerűbb lesz. A magyar szállásadók közül viszont még viszonylag kevesen élnek vele.

A turisztikai szakember határozottan cáfolta azokat a sajtóban időről-időre megjelenő véleményeket, amelyek szerint a magyarok nem elég vendégszeretők, és rosszul bánnak a turistákkal. Az ő tapasztalata az, hogy "a magyarok a legvidámabb és legsármosabb emberek közé tartoznak", bár igaz, hogy itt-ott lehetne javítani a vendéglátók hozzáállásán, és az eddiginél nagyobb hangsúlyt fektetni az alkalmazottak képzésére, továbbképzésére.

Véleményvezér

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.
Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo