Nem érdekli a fiatalokat a pénz

Kellemes munkahelyi légkör, előrelépés és a továbbképzés lehetősége szerepel első három helyen a közgazdászhallgatók számára fontos dolgok között.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kellemes munkahelyi légkört tartják a legtöbbre leendő munkahelyükön a végzős közgazdász egyetemisták, főiskolások - derül ki a közgazdász egyetemisták nemzetközi szervezetének hazai képviselete (AIESEC Magyarország), valamint a Bellresearch Kutatási és Tanácsadó Kft., illetve a Hewitt Humán Tanácsadó Kft. közös felméréséből. Budapesti és vidéki egyetemeken, főiskolákon tavaly 1 929 fiatal válaszolt a kérdésekre, a gazdasági szakokon diplomázók 45 százaléka.

A leendő munkahelyen a kellemes munkahelyi légkört követően a legfontosabb tényezőnek az előrelépés, majd a továbbképzés lehetőségét jelölték meg a fiatalok. Ezt követte a rangsorban a cég jó hírneve, s csak ez után az elérhető kezdő fizetés nagysága, majd a rugalmas vezetési stílus. A felmérés készítői azt is megkérdezték, hogy milyen fizetésre számítanak a fiatalok.

A kezdő fizetési igény átlaga nettóban 160 ezer forint volt, a válaszolók 53 százaléka viszont valamivel reálisabb igényt fogalmazott meg, nettó 100-150 ezer forinttal is megelégedne. Egy év után az átlagos igény 220 ezer forint, öt év után 350 ezer forint. A felmérés készítői arra is kíváncsiak voltak, hogy a végzős közgazdász egyetemisták számára melyek a legvonzóbb vállalatok. A legtöbb szavazatot a L'ORÉAL Magyarország Kft. kapta. A második helyet a Nokia, a harmadikat a Coca-Cola szerezte meg. A rangsorban ezt követte az Audi Hungária, az OTP csoport, a Malév, A MOL csoport, az IBM, a Nestlé és az IKEA.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo