Sok irodában még mindig félnek az új kütyüktől

Számos irodai alkalmazott inkább elkerüli a bonyolult irodatechnikai eszközök használatát, vagy úgy tesz, mintha az eszköz meghibásodott volna, csak hogy ne kelljen használnia. Hatékony munkavégzés? Egyáltalán nem hangzik úgy.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A digitális átmenet korában az irodáknak temérdek olyan technológiai eszköz áll rendelkezésükre, amelyek a rutinszerű feladatok ellátását hivatottak hatékonyabbá tenni. Azonban nem minden irodatechnikai eszközt egyszerű megérteni vagy használni betanítás nélkül, és ennek komoly hatásai vannak az európai vállalatokra.

Kép: Pexels

A Sharp kutatása szerint számos irodai alkalmazott inkább elkerüli a bonyolult irodatechnikai eszközök használatát, vagy úgy tesz, mintha az eszköz meghibásodott volna, csak hogy elkerülhesse a használatát. Hatékony munkavégzés? Egyáltalán nem hangzik úgy.

A megkérdezett irodai dolgozók harmada inkább egyszerűen megkerüli a problémát azzal, hogy nem használ bonyolult technikai eszközöket. 39 százalékuk inkább saját eszközeit, azaz fogyasztóbarátabb készülékeket, például okostelefonokat vagy laptopokat használ, mert egyszerűbben kezelhetők. Az irodai dolgozók negyede elismerte, hogy tett már úgy, mintha egy eszköz elromlott volna, hogy ezzel elkerülje a használatát.

A kutatás a digitális technológiákkal kapcsolatos tapasztalatok hiányára is fényt derített: a megkérdezettek csupán alig harmada mondta azt, hogy magabiztosan tud online konferenciahívást lebonyolítani. A megkérdezettek több mint fele biztos benne, hogy munkája sokkal egyszerűbb lenne, ha új technológiák állnának rendelkezésére. További 46 százalék elismerte, hogy nagyobb prioritást adna az információ más osztályok munkatársaival történő megosztásának, ha nem volnának technikai akadályai.

Dr. Sascha Stowasser, a Német Alkalmazott Munkatudományi Intézet igazgatója a következő tanácsot adta a vállalatoknak: „Ha fel akarunk ugrani a digitalizáció vonatára, akkor három fontos dologra kell figyelnünk:

  • hallgassunk a dolgozókra
  • kínáljunk továbbképzést
  • néha a kevesebb több.”
Kényelem és modern konyha – így lehet jó a munkahely
A munkavállalók számára fontos a munkahely megközelíthetősége, a közösségi terek és programok, valamint az egészséges környezet – derül ki az iroda.hu kutatásából. Vélemények szerint Magyarország nincs lemaradva a nemzetközi irodatrendekben, és a vállalkozások igényes munkahelyek kialakításával tudják vonzóvá tenni magukat.
„A legjobb esetben a mindennapi irodai tevékenységekhez használt technikai eszközök működtetése magától értetődő, és nem igényelnek további magyarázatot, vagy betanítást – tette hozzá  Starostiák József, a Sharp menedzsere. – A technológiának segítenie kell, nem akadályoznia, és a megoldásokat a felhasználókat szem előtt tartva kell megtervezni. A vállalatok egyszerűen nem engedhetik meg maguknak, hogy ilyen nagy termelékenységi potenciált veszítsenek el."

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo