A digitális átmenet korában az irodáknak temérdek olyan technológiai eszköz áll rendelkezésükre, amelyek a rutinszerű feladatok ellátását hivatottak hatékonyabbá tenni. Azonban nem minden irodatechnikai eszközt egyszerű megérteni vagy használni betanítás nélkül, és ennek komoly hatásai vannak az európai vállalatokra.
A Sharp kutatása szerint számos irodai alkalmazott inkább elkerüli a bonyolult irodatechnikai eszközök használatát, vagy úgy tesz, mintha az eszköz meghibásodott volna, csak hogy elkerülhesse a használatát. Hatékony munkavégzés? Egyáltalán nem hangzik úgy.
A megkérdezett irodai dolgozók harmada inkább egyszerűen megkerüli a problémát azzal, hogy nem használ bonyolult technikai eszközöket. 39 százalékuk inkább saját eszközeit, azaz fogyasztóbarátabb készülékeket, például okostelefonokat vagy laptopokat használ, mert egyszerűbben kezelhetők. Az irodai dolgozók negyede elismerte, hogy tett már úgy, mintha egy eszköz elromlott volna, hogy ezzel elkerülje a használatát.
A kutatás a digitális technológiákkal kapcsolatos tapasztalatok hiányára is fényt derített: a megkérdezettek csupán alig harmada mondta azt, hogy magabiztosan tud online konferenciahívást lebonyolítani. A megkérdezettek több mint fele biztos benne, hogy munkája sokkal egyszerűbb lenne, ha új technológiák állnának rendelkezésére. További 46 százalék elismerte, hogy nagyobb prioritást adna az információ más osztályok munkatársaival történő megosztásának, ha nem volnának technikai akadályai.
Dr. Sascha Stowasser, a Német Alkalmazott Munkatudományi Intézet igazgatója a következő tanácsot adta a vállalatoknak: „Ha fel akarunk ugrani a digitalizáció vonatára, akkor három fontos dologra kell figyelnünk:
- hallgassunk a dolgozókra
- kínáljunk továbbképzést
- néha a kevesebb több.”