Rajong a világ ezekért az élelmiszermárkákért, de már látni a változást

A Nestlé immár hetedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát, annak ellenére, hogy az elmúlt év során értéke 7 százalékkal, 20,8 milliárd dollárra csökkent - áll a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó vállalat honlapján.

A Lay's márka a második helyre jött föl a rangsorban a tavalyi harmadikról, miután a márkaérték 9 százalékkal, 12 milliárd dollárra emelkedett. A harmadik helyre a kínai Yili márka került, melynek értéke 6 százalékkal, 11,6 milliárd dollárra esett - közölte a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó vállalat.

Az amerikai Tyson 8,27 milliárd dollár márkaértékkel (-5,2 százalék) negyedik helyre lépett föl az ötödik helyről, megelőzve a francia Danone-t, amelynek az értéke 10,2 százalékkal, 8,03 milliárd dollárra csökkent. Az amerikai Quaker (+6,5 százalék, 7,5 milliárd dollár) és a Kellogg's (-16,3 százalék, 6,1 milliárd dollár), amelyek idén a hatodik, illetve a hetedik helyet szerezték meg a rangsorban, helyet cseréltek tavalyhoz képest.


Fotó: Brand Finance

A Mars Wrigley márka a tizedikről a nyolcadik helyre emelkedett (+7,5 százalék, 6 milliárd dollár), a kínai Mengniu maradt a kilencedik helyen (-11,1 százalék, 5,4 milliárd dollár), az amerikai Doritos márka pedig a tizedik helyre rukkolt előre a tavalyi tizenharmadikról (+12 százalék, 4,6 milliárd dollárig).

Törnek előre a kisebb márkák

A Brand Finance szerint a 100 legértékesebb élelmiszermárka értéke egy év alatt 4 százalékkal, 268 milliárd dollárra csökkent, ami részben annak tudható be, hogy a fogyasztók egyre inkább az egyedi és személyre szabott termékeket kínáló kisebb márkákat részesítik előnyben a nagyokkal szemben.

Az értékelésben szereplő 100 márka közül 43 amerikai, 12 kínai és hat japán. Svájcnak, Olaszországnak, Indiának és Németországnak négy-négy, Kanadának és az Egyesült Királyságnak három-három márkája van jelen a listán.

(MTI)

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo