Pataki itatná az amerikaiakat

Indul a magyar borokat népszerűsítő kampány az Egyesült Államokban július végén vagy augusztusban - mondta George Pataki, New York állam volt kormányzója kedden Badacsonyban, a Laposa-pincészetnél tartott sajtótájékoztatóján.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A politikus hangsúlyozta, hogy tárgyalt már az amerikai-magyar főkonzulátussal a magyar borok egyesült államokbeli bevezetésének stratégiájáról. George Pataki szerint a magyar borok minősége különlegesen jó, ám sajnos nem ismerik külföldön. Be kell vezetni a magyar borokat az amerikai piacra, lehetőleg három kategóriában - csúcsborok, valamint közép- és olcsó kategóriájúak -, és versenyképessé kell tenni őket a világ többi borával.

Amíg Magyarországnak nincs üzleti stratégiája, és nem exportál borokat a világ első befogadó piacára, addig nem kerül rá erre a "piaci térképre" - hangsúlyozta. George Pataki elmondta, hogy a tokaji bort kedveli, de finomnak tartja a badacsonyit is.

Monika Ellinggel, az amerikai Foundations Marketing Group elnöke elmondta, hogy már február óta tárgyalnak a magyar borászatokkal, s pályáznak uniós támogatás elnyerésére is. Tájékoztatása szerint valamennyi magyar borászati régióban élénk az érdeklődés az amerikai piacon való értékesítés iránt, külön megemlítette a tokaji, a szekszárdi, a villányi és a badacsonyi borvidéket.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo