Online kereskedelem Magyarországon: így (ne) indítsunk webshopot

Közhely, hogy az online kiskereskedelmi szektor ugrásszerűen növekszik, de mit jelent ez a kereskedők szemszögéből? Mennyi webshop lehet az országban, melyek a fő trendek, és hogyan érdemes belekezdeni az online értékesítésbe? Cikkünkben többek között ezekre a kérdésekre kerestük a választ. 

  • A felmérésben részt vevő webáruházak közül a legtöbb ajándékokat, ruházati cikkeket, szabadidős termékeket és szépségápolási készítményeket forgalmaz. 
  • A mezőny a szolgáltatások, az oktatás, a villamossági termékek az épületgépészet, valamint az állateledelek és kisállat-felszerelések területén a leggyérebb.
  • A legjobb konverziós rátáról a szolgáltatás, webpláza, irodatechnika, könyv, valamint az autós, motoros termékeket forgalmazó áruházak számoltak be. 
  • A marketingeszközök közül a legtöbben a közösségi oldalakon való megjelenésre voksolnak, ezt a SEO (keresőoptimalizálás), a Facebook-hirdetések és a hírlevelek követik. 
  • A legtöbb nehézséget a marketing, a logisztika és a design testreszabása jelenti.

 



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo