Online kereskedelem Magyarországon: így (ne) indítsunk webshopot

Közhely, hogy az online kiskereskedelmi szektor ugrásszerűen növekszik, de mit jelent ez a kereskedők szemszögéből? Mennyi webshop lehet az országban, melyek a fő trendek, és hogyan érdemes belekezdeni az online értékesítésbe? Cikkünkben többek között ezekre a kérdésekre kerestük a választ. 

  • Mivel egy kész rendszert kapunk, a webáruház fejlesztésével nem kell foglalkozni, 
  • Viszonylag alacsony, 5-10 ezer forintos a havi előfizetés 
  • Ezért egy folyamatosan működő webáruházat kapunk, supporttal, hibaelhárítással, 
  • A webáruház készítés percek alatt elvégezhető, ennek költségei szintén alacsonyak.
  • A webáruház tartalma, beállításai és arculata könnyen és gyorsan személyre szabhatók, egyedivé tehetők
  • Kiegészítő szolgáltatásokat is igénybe vehetünk, amelyek még hatékonyabbá és könnyebbé teszik a webshop menedzselését, üzemeltetését.
  • Ha vállalkozásunk elért egy bizonyos forgalmat, illetve méretet, bármikor ráfejleszthetünk a bérelt rendszerre, vagy ha úgy tetszik, saját fejlesztésű webáruházra is válthatunk. 

Így növeld a webshopodat – amire érdemes odafigyelni Mint láttuk, egy folyamatosan bővülő piacról van szó, hiszen az online kiskereskedelmi forgalom évről évre növekszik – ennek ellenére az újonnan alapított webáruházaknak csak egy kis százaléka lesz sikeres. Ennek oka, hogy a legtöbben csak az indulásra készülnek fel, a webáruház-üzemeltetéssel összefüggő hosszú távú feladatokat viszont figyelmen kívül hagyják. Jelentősen nőhet annak esélye, hogy az általunk alapított webáruház hosszú távon is sikeres lesz, ha már az alapításkor foglalkozunk a később aktuálissá váló stratégiai, marketing, értékesítési és jogi kérdésekkel is. Néhány további információ és tipp az induláshoz a 2019-es Nagy Webáruház Felmérés alapján:



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo