Stabilan működnek az online kasszák, a rendszer kinőtte a gyerekbetegségeit. Ma már a beérkező hibajelentések száma valamivel kevesebb, mint a NAV-bekötés előtt volt – mondja Bessenyei István, a Laurel cégcsoport tulajdonos-ügyvezetője. Az átállás után előforduló problémák már nem jellemzőek, amennyiben szoftveres gond volt, azt sok esetben táveléréssel sikerült megoldani, szükség esetén rövid időn belül kiszállt a szerviz. Összességében jót tett a kasszaállománynak az online átállás, hiszen sokan elavult gépek helyett vásároltak új készüléket, hogy eleget tegyenek a rendelet előírásainak.
A kasszák bekötéséről szóló rendelet liberalizálta a szervizek, műszerészek tevékenységét. A tapasztalatok szerint ez nem feltétlenül hatott jól a szakmai munka minőségére – tette hozzá az ügyvezető-tulajdonos.
Emelkedtek a bevételek
Az online kasszák bevezetése csak részben fehérítette ki a kiskereskedelmet, ugyanakkor a kasszák bekötése óta eltelt időszak megmutatta, hogy mekkora lehet az adócsalás mértéke a szektorban. A becslések szerint ugyan csak tavaly áfából 200 milliárddal folyt be több a költségvetésbe az online kasszák fehérítő hatása nyomán. A kereskedők szokásait a Magyar Pénztárgép Szövetség kutatása is jól tükrözi miszerint a felhasználók 20%-a még mindig trükközne a pénztárgéppel, ha tehetné, ugyanakkor a túlnyomó többség belátta, hogy az online rendszerbe nem lehet észrevétlenül beavatkozni.