Népszerűek a vásárlói hűségprogramok

Napjainkban a kiskereskedelmi piacokon alacsony az organikus növekedés, ezért minden eddiginél fontosabbá válik a meglévő vevők hűségének kiépítése és fenntartása.

Az akciók és hűségprogramok minden eddiginél értékesebbek - Kép: SXC

A londoni Conlumino elemzőcég, valamint a SAS idén júniusban készítette a kutatást 2109 egyesült királysági fogyasztó és 100 szigetországi kiskereskedő bevonásával. A tanulmány rámutat, hogy hátrányba kerülhetnek a hűségprogrammal nem rendelkező kiskereskedők, ugyanis a megkérdezett vevők több mint 40 százaléka kisebb valószínűséggel vásárolna ilyen üzletben.

A válaszadó fogyasztók csaknem 82 százaléka szerint pozitívan befolyásolja a vásárlás valószínűségét, ha érzelmi kötődés alakul ki egy márkával vagy kiskereskedővel szemben. A felmérés rávilágít, hogy a vevők részéről a korábban vásárlói hűségprogramokba invesztáló kiskereskedelmi vállalatok irányába a legmagasabb szintű az érzelmi elköteleződés. Ilyen például a Marks & Spencer, a Sainsbury's, a Boots UK, valamint a legmagasabb értéket (19,4 százalék) elérő Tesco, amely 16 millió aktív résztvevővel rendelkező hűségprogramja a magyarországi vevők számára sem ismeretlen.

Vásárlói adathalmaztól a hatékony marketingstratégiáig

A hűségprogramoknak köszönhetően a kiskereskedelmi vállalatok a vevőik preferenciáit és fogyasztási szokásait is megismerhetik. A hűségkártyák használatakor ugyanis hatalmas mennyiségű ügyféladat keletkezik, amelyekből a cégek nagy teljesítményű analitikai eszközök segítségével értékes információkat nyerhetnek, amelyek aztán meghatározhatják a marketingstratégiájuk irányvonalait. A kiskereskedők például egyedi igényeknek megfelelően kidolgozott ajánlatokkal kereshetik meg vevőiket, vagyis a megfelelő terméket, a megfelelő áron, időben és csatornán keresztül kínálhatják számukra, amely nagyobb forgalmat és nyereséget eredményezhet. Mindez egybecseng a kutatásban résztvevő vásárlók által megfogalmazottakkal, ugyanis körülbelül felük nyilatkozott úgy, hogy személyre szabott ajánlatok esetén nagyobb valószínűséggel vásárolna újra az adott kiskereskedőtől.

Ügyfélélmény: az ördög a részletekben rejlik!
A legtöbbször az ár dönti el, hogy az ügyfél melyik terméket, vagy szolgáltatást választja, azonban az ügyfélélmény növelésével kikerülhető az árverseny csapdája. Csakhogy itt nem elég a minimumot nyújtani, a részletekre sem árt ügyelni.
A kutatás szerint a vevők jelentős része nem érzi aggályosnak, hogy a kiskereskedők személyre szabott ajánlatok kidolgozásához szükséges adatokat gyűjtsenek. A fogyasztók csaknem 40 százaléka beleegyezik abba, hogy marketinganyagokat kapjon, vagyis számottevő hányaduk gondolja úgy, a direkt marketing formájában érkező releváns ajánlatokból haszna származhat. Több mint harmaduk pedig elismeri, hogy a marketingajánlatok hatására nagyobb valószínűséggel vásárol az adott kiskereskedőtől.

Hűségépítés mobilon keresztül

A mobil szolgáltatásokban rejlő egyre nagyobb lehetőséget jelzi, hogy a megkérdezett vevők csaknem 30 százaléka valószínűleg élne az üzletben tartózkodás alatt a mobiljára érkező releváns ajánlattal. „Már az is jelentősen növelné a kiskereskedelmi nyereségrátát, ha a mobiltelefon-előfizetők csupán töredéke vásárolna a készülékére érkező ajánlat hatására." - mutatott rá Alex Fovargue, a SAS egyesült királysági és írországi irodájának kiskereskedelmi szakértője.

A bankkártya hamarosan a mobilba költözik
A jövőben egyáltalán nem lehetetlen, hogy akár az okos hűtőnkön, az interneten keresztül rendeljük meg és töltsük fel az éppen elfogyott tejkészletet. A mobilfizetés, amely egyre nagyobb teret nyer a fizetési tranzakciók között, már most is számos lehetőséget nyújt az innovatív megoldásokat előnyben részesítők számára.

Véleményvezér

Egyedül Magyar Péterről kellett titkosan szavazni

Egyedül Magyar Péterről kellett titkosan szavazni 

Magyar Péter szerint a róla szóló szavazáskor megszületett a Fidesz és a Szocialista frakció.
Szlovákia megkapta első F-16-os vadászgépeit

Szlovákia megkapta első F-16-os vadászgépeit 

Vásárolnak a szlovákok, miközben szidják az eladót.
Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök

Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök 

Joe Biden lemondott a következő négy évről, de megnyerte a következő hat hónapot!
Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz

Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz 

Már gyurcsányozni sem érdemes.
Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár

Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár 

Világváros lesz Kolozsvárból.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo