A londoni Conlumino elemzőcég, valamint a SAS idén júniusban készítette a kutatást 2109 egyesült királysági fogyasztó és 100 szigetországi kiskereskedő bevonásával. A tanulmány rámutat, hogy hátrányba kerülhetnek a hűségprogrammal nem rendelkező kiskereskedők, ugyanis a megkérdezett vevők több mint 40 százaléka kisebb valószínűséggel vásárolna ilyen üzletben.
A válaszadó fogyasztók csaknem 82 százaléka szerint pozitívan befolyásolja a vásárlás valószínűségét, ha érzelmi kötődés alakul ki egy márkával vagy kiskereskedővel szemben. A felmérés rávilágít, hogy a vevők részéről a korábban vásárlói hűségprogramokba invesztáló kiskereskedelmi vállalatok irányába a legmagasabb szintű az érzelmi elköteleződés. Ilyen például a Marks & Spencer, a Sainsbury's, a Boots UK, valamint a legmagasabb értéket (19,4 százalék) elérő Tesco, amely 16 millió aktív résztvevővel rendelkező hűségprogramja a magyarországi vevők számára sem ismeretlen.
Vásárlói adathalmaztól a hatékony marketingstratégiáig
A hűségprogramoknak köszönhetően a kiskereskedelmi vállalatok a vevőik preferenciáit és fogyasztási szokásait is megismerhetik. A hűségkártyák használatakor ugyanis hatalmas mennyiségű ügyféladat keletkezik, amelyekből a cégek nagy teljesítményű analitikai eszközök segítségével értékes információkat nyerhetnek, amelyek aztán meghatározhatják a marketingstratégiájuk irányvonalait. A kiskereskedők például egyedi igényeknek megfelelően kidolgozott ajánlatokkal kereshetik meg vevőiket, vagyis a megfelelő terméket, a megfelelő áron, időben és csatornán keresztül kínálhatják számukra, amely nagyobb forgalmat és nyereséget eredményezhet. Mindez egybecseng a kutatásban résztvevő vásárlók által megfogalmazottakkal, ugyanis körülbelül felük nyilatkozott úgy, hogy személyre szabott ajánlatok esetén nagyobb valószínűséggel vásárolna újra az adott kiskereskedőtől.
Hűségépítés mobilon keresztül
A mobil szolgáltatásokban rejlő egyre nagyobb lehetőséget jelzi, hogy a megkérdezett vevők csaknem 30 százaléka valószínűleg élne az üzletben tartózkodás alatt a mobiljára érkező releváns ajánlattal. „Már az is jelentősen növelné a kiskereskedelmi nyereségrátát, ha a mobiltelefon-előfizetők csupán töredéke vásárolna a készülékére érkező ajánlat hatására." - mutatott rá Alex Fovargue, a SAS egyesült királysági és írországi irodájának kiskereskedelmi szakértője.