Népszerűek a vásárlói hűségprogramok

Napjainkban a kiskereskedelmi piacokon alacsony az organikus növekedés, ezért minden eddiginél fontosabbá válik a meglévő vevők hűségének kiépítése és fenntartása.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az akciók és hűségprogramok minden eddiginél értékesebbek - Kép: SXC

A londoni Conlumino elemzőcég, valamint a SAS idén júniusban készítette a kutatást 2109 egyesült királysági fogyasztó és 100 szigetországi kiskereskedő bevonásával. A tanulmány rámutat, hogy hátrányba kerülhetnek a hűségprogrammal nem rendelkező kiskereskedők, ugyanis a megkérdezett vevők több mint 40 százaléka kisebb valószínűséggel vásárolna ilyen üzletben.

A válaszadó fogyasztók csaknem 82 százaléka szerint pozitívan befolyásolja a vásárlás valószínűségét, ha érzelmi kötődés alakul ki egy márkával vagy kiskereskedővel szemben. A felmérés rávilágít, hogy a vevők részéről a korábban vásárlói hűségprogramokba invesztáló kiskereskedelmi vállalatok irányába a legmagasabb szintű az érzelmi elköteleződés. Ilyen például a Marks & Spencer, a Sainsbury's, a Boots UK, valamint a legmagasabb értéket (19,4 százalék) elérő Tesco, amely 16 millió aktív résztvevővel rendelkező hűségprogramja a magyarországi vevők számára sem ismeretlen.

Vásárlói adathalmaztól a hatékony marketingstratégiáig

A hűségprogramoknak köszönhetően a kiskereskedelmi vállalatok a vevőik preferenciáit és fogyasztási szokásait is megismerhetik. A hűségkártyák használatakor ugyanis hatalmas mennyiségű ügyféladat keletkezik, amelyekből a cégek nagy teljesítményű analitikai eszközök segítségével értékes információkat nyerhetnek, amelyek aztán meghatározhatják a marketingstratégiájuk irányvonalait. A kiskereskedők például egyedi igényeknek megfelelően kidolgozott ajánlatokkal kereshetik meg vevőiket, vagyis a megfelelő terméket, a megfelelő áron, időben és csatornán keresztül kínálhatják számukra, amely nagyobb forgalmat és nyereséget eredményezhet. Mindez egybecseng a kutatásban résztvevő vásárlók által megfogalmazottakkal, ugyanis körülbelül felük nyilatkozott úgy, hogy személyre szabott ajánlatok esetén nagyobb valószínűséggel vásárolna újra az adott kiskereskedőtől.

Ügyfélélmény: az ördög a részletekben rejlik!
A legtöbbször az ár dönti el, hogy az ügyfél melyik terméket, vagy szolgáltatást választja, azonban az ügyfélélmény növelésével kikerülhető az árverseny csapdája. Csakhogy itt nem elég a minimumot nyújtani, a részletekre sem árt ügyelni.
A kutatás szerint a vevők jelentős része nem érzi aggályosnak, hogy a kiskereskedők személyre szabott ajánlatok kidolgozásához szükséges adatokat gyűjtsenek. A fogyasztók csaknem 40 százaléka beleegyezik abba, hogy marketinganyagokat kapjon, vagyis számottevő hányaduk gondolja úgy, a direkt marketing formájában érkező releváns ajánlatokból haszna származhat. Több mint harmaduk pedig elismeri, hogy a marketingajánlatok hatására nagyobb valószínűséggel vásárol az adott kiskereskedőtől.

Hűségépítés mobilon keresztül

A mobil szolgáltatásokban rejlő egyre nagyobb lehetőséget jelzi, hogy a megkérdezett vevők csaknem 30 százaléka valószínűleg élne az üzletben tartózkodás alatt a mobiljára érkező releváns ajánlattal. „Már az is jelentősen növelné a kiskereskedelmi nyereségrátát, ha a mobiltelefon-előfizetők csupán töredéke vásárolna a készülékére érkező ajánlat hatására." - mutatott rá Alex Fovargue, a SAS egyesült királysági és írországi irodájának kiskereskedelmi szakértője.

A bankkártya hamarosan a mobilba költözik
A jövőben egyáltalán nem lehetetlen, hogy akár az okos hűtőnkön, az interneten keresztül rendeljük meg és töltsük fel az éppen elfogyott tejkészletet. A mobilfizetés, amely egyre nagyobb teret nyer a fizetési tranzakciók között, már most is számos lehetőséget nyújt az innovatív megoldásokat előnyben részesítők számára.

Véleményvezér

Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo