Nekiment a fogyasztóvédelem a Ryanairnek

Megrótta a Német Szövetségi Fogyasztóvédelmi Központ a Ryanairt önkényes csomag-előírásai miatt és egységes rendelkezést igényelt a szövetségi kormánytól.

A német fogyasztóvédők elfogadhatatlannak minősítették a Ryanair november 1. óta érvényben lévő rendelkezését, miszerint az utasok csak egy, kis méretű kézipoggyászt vihetnek fel magukkal a gépre. Véleményük szerint a rendelkezés a gyakorlatban burkolt áremelést jelent, ráadásul teljesen áttekinthetetlen.

Kép: Pixabay

Az egyik tájékoztatóban u.i „kis kézipoggyászról” van szó, a másikban előírják, hogy az legfeljebb 40x20x25 cm méretű lehet, míg a harmadik helyen az olvasható, hogy a csomagnak az ülés alatt el kell férnie. Sehol nem szerepel viszont a megengedett poggyász súlya.

Az olaszok elkaszálták a fapadosok új poggyász-szabályzatát
Az olasz versenyhatóság utasította a két fapadost, hogy függessze fel új gyakorlatát, amely alapján az utasok csak egy kis méretű csomagot vihetnek fel ingyen a fedélzetre.

A kérdés a szövetségi kormány részéről is rendezést kíván. Az igények ugyanis különböznek: üzleti ügyben utazók adott esetben csak laptop-táskát visznek magukkal, másoknak más igényeik vannak egyéb célú utazásuk kapcsán. A Ryanairnek tehát világosan közölnie kell, milyen csomagot szállíthat az utas a jegye áráért díjmentesen, illetve mit vihet fel a gépre.

(Forrás: VZBV)



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo