Az olaszok elkaszálták a fapadosok új poggyász-szabályzatát

Az olasz versenyhatóság utasította a két fapadost, hogy függessze fel új gyakorlatát, amely alapján az utasok csak egy kis méretű csomagot vihetnek fel ingyen a fedélzetre.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Wizz Air és a Ryanair új – november 1-től bevezetett – szabályzatát azért tiltaná be a hatóság, mert az alap repülőjegy csak egy darab kis méretű (a Ryanairnél 40x20x25 centis, a Wizz Airnél pedig 40x30x20-as) csomagot tartalmaz, amelyet az ülés alatt, a lábtérben is el lehet helyezni, és még a nagyobb kézicsomagokat is – díj ellenében – kötelező feladni – írja az Airportal.

Kép: Pixabay

Az olaszok szerint azonban a kézipoggyászt tartalmaznia kell az alaptarifának, pontosabban ez nélkülözhetetlen része a jegy megvásárlásakor létrejövő légi személyszállítási szerződésnek.

A külön felszámított díj azonban félrevezeti a fogyasztókat, hiszen a jegy valós árához – más társaságokkal ellentétben – hozzá kell számolni a poggyász árát. 

Megbírságolták a Ryanairt és a Wizzairt
Százmillió forintra bírságolta a Ryanair és 25 millió forintra a Wizz Air diszkont légitársaságot Budapest Főváros Kormányhivatala a nyári poggyászkezeléssel, illetve utasfelvétellel kapcsolatos súlyos mulasztások miatt.
A szakportál megjegyzi: a Wizz korábban is alkalmazott hasonló szabályt, és ezzel nyilván érvelni is fog majd a versenyhatóság vizsgálata során.

A két cég korábban azzal indokolta a döntést, hogy így csökkenthető a beszállási folyamat elhúzódása, ezzel pedig a késések. Szerintük tehát nem arról van szó, hogy még több pénzt szednének be az utasoktól. Az utasoknak azonban így még egy sort végig kell állniuk a check-innél, vagyis jóval korábban kell kimenniük a reptérre, a feladott csomag miatt pedig az érkezés is hosszadalmasabb lehet – jegyzi meg a szakportál.

A legnagyobb szívás az átszállás

Utóbbi különösen a fapados cégek járatai között egyénileg átszálló utasok dolgát nehezíti meg, hiszen az átszálló reptéren el kell hagyni a tranzitterületet, a csomagot újra fel kell adni és ismét át kell esni utasbiztonsági ellenőrzésen. Az egyéni fapados átszállás akár plusz egy órát is igénybe vehet.

November 1-től megint új poggyász-szabályzat a Wizz Airnél
November 1-től mindenki ingyenesen felvihet magával egy kézipoggyászt a fedélzetre, nem csak azok, akik elsőbbségi szolgáltatást vásároltak. Az új szabályzat célja – a légitársaság szerint –, hogy megkönnyítse a beszállást az utasok számára, és csökkentse a poggyásszal kapcsolatos késéseket a Wizz Air járatain.
A két légitársaság részére öt napot adott az olasz versenyhatóság, hogy felülvizsgálják a szabályaikat, és egyúttal ideiglenesen arra utasította a két céget, hogy szüntessenek be minden olyan tevékenységet, amely az extra díjak beszedését célozza az utasoktól a nagy kézipoggyászok szállításáért. Egyúttal a légitársaságoknak biztosítani kell a kézicsomagok ingyenes elszállításához szükséges kapacitást a repülőgépeik fedélzetén, vagy rakterében.

A Wizz Air a portálnak úgy reagált a döntésre, hogy „a változatos poggyászkombinációkat lehetővé tevő kínálatunk átlátható és személyre szabható módon felel meg utasaink igényeinek, és mindenki számára biztosít egy fedélzetre felvihető csomagot. Az utasaink továbbra is csak azokért a szolgáltatásokért fizetnek, amelyeket igénybe kívánnak venni. Tekintettel arra, hogy folyamatban levő ügyről van szó, a Wizz Air jelenleg egyebekben nem kommentálja a kérdést.”

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo